اظهارات مقام بلند پایه اماراتی درباره ایران

یک مقام بلند پایه اماراتی در گفت‌وگو با شبکه خبری آمریکایی بر لزوم تنش زدایی و همکاری اقتصادی با ایران تاکید کرد.
تصویر اظهارات مقام بلند پایه اماراتی درباره ایران

به گزارش سایت خبری پرسون، یک مقام بلند پایه امارات متحده عربی در گفت‌وگو با یک شبکه خبری آمریکایی بر لزوم تنش زدایی با ایران تاکید کرد.

«انور قرقاش» وزیر مشاور امارات متحده عربی به «بکی اندرسون» خبرنگار «سی‌ان‌ان» گفت: «ما آماده همکاری با طرح آمریکا هستیم، اما هیچ کشور دیگری در منطقه را هدف قرار نمی‌دهیم و من به طور خاص به ایران اشاره می‌کنم. امارات در حال اعزام سفیر خود به تهران است.»

قرقاش به خبرنگار سی‌ان‌ان گفت که نیاز به تنش زدایی با ایران وجود دارد.

وی گفت: «ما باید راه حل هایی پیدا و همچنین باید از همکاری‌های اقتصادی در زمینه های مختلف استفاده کنیم.»

«عبدالخالق عبدالله» استاد علوم سیاسی در امارات نیز به سی‌ان‌ان گفت که تشکیل یک ائتلاف نظامی بالقوه به عنوان ناتو منطقه ای بسیار تحریک آمیز است و فکر نمی‌کنم پیوستن به آن قابل قبول باشد.

قرقاش در گفت‌وگو با خبرگزاری «رویترز» نیز گفته بود که ابوظبی پذیرای ایجاد محور علیه هیچ کشوری در منطقه به ویژه ایران نیست و ایده رویکرد تقابلی با ایران چیزی نیست که امارات از آن استقبال کند.

وی به رویترز گفت: «ایران همسایه ما است و شکی نیست که ما دائما نگران سیاست‌های منطقه‌ای ایران هستیم که می‌بینیم به خود ایران آسیب می‌رساند و کمکی به تلاش‌های دیپلماتیک جهت صلح در منطقه نمی‌کند.»

پیش از این نیز «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفری کوتاه به ابوظبی گفته بود که صفحه جدیدی در روابط ایران و امارات گشوده شده است.

وی با انتشار تصویری از دیدارش با «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس جدید امارات نوشت: صفحه جدیدی در روابط جمهوری اسلامی ایران و امارات گشوده شد. به گرمی دست همسایگان خود را می فشاریم. گرمی روابط همسایگان، دشمنان منطقه را مایوس می‌سازد.

406028