انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در مازندران

فرمانده انتظامی مازندران از متلاشی شدن باند سازمان یافته قاچاق سوخت در استان خبر داد و گفت: پنج عضو اصلی این باند دستگیر و روانه زندان شدند.
تصویر انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در مازندران

به گزارش سایت خبری پرسون، سردار مرتضی میرزایی گفت: در راستای مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی و برخورد با قاچاق منابع ملی به خصوص قاچاق فرآورده‌های سوختی، مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی مازندران موفق به شناسایی اعضای باند جعل اسناد و مدارک کارت سوخت خودروهای موجود در پارکینگ و فاقد تردد در استان و قاچاق سوخت شدند.

وی گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی دریافتند، اعضای این باند سازمان یافته از سال ۱۳۹۶ با جعل اسناد و مدارک خودرو اقدام به تهیه کارت‌های سوخت و قاچاق سوخت به خارج از کشور می‌کنند که با توجه به شرایط اقتصادی موجود، به عنوان اولویت مهم در دستور کار مأموران این فرماندهی قرار گرفت.

به گفته فرمانده انتظامی مازندران سرشبکه اصلی این باند در سطح کلان در جعل اسناد و درخواست کارت سوخت مبادرت می‌کرد.

وی افزود: متهم اصلی با همکاری همدستانش در استان‌های جنوبی با ارائه اسناد جعلی از پلاک‌های خودروهای موجود در پارکینگ‌ها و یا فاقد بیمه و اسقاطی اقدام به درخواست صدور کارت سوخت غیر قانونی می‌کردند.

به گفته سردار میرزایی مأموران پلیس امنیت اقتصادی با همکاری کارشناسان شرکت نفت همه اعضای این باند را شناسایی کردند و متهمان این پرونده با هماهنگی قضائی در عملیات‌های جداگانه دستگیر شدند و پنج عضو اصلی این باند پس از دستگیری و تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و با صدور قرار وثیقه روانه زندان شدند.

به گفته سردار میرزایی کارت سوخت‌های مورد نظر در استان‌های مرزی از جمله سیستان و بلوچستان و هرمزگان مورد استفاده قرار می‌گرفت و مقدار سوختی که با مدارک جعلی صادر شد شامل، ۵۸ هزار و ۲۷۲ لیتر بنزین و ۸۴۸ هزار و ۸۰۱ لیتر نفت گاز بوده است.

405753