به گزارش سایت خبری پرسون، کارگردان فیلم «طلاخون» میگوید، اگر میدانست که شروع اکران فیلمش با نمایش تعداد زیادی فیلم همراه میشود باز هم در نوبت اکران میماند و این سوال را مطرح میکند که آیا بخاطر مشکلات اکران در دو سال قبل کرونایی، باید همه چیز را در همین یک سال جبران کرد؟
ابراهیم شیبانی حدود چهار سال قبل شروع به ساخت فیلمی تازه با نام «طلاخون» کرد. او ۱۳۸۱ تا ۱۳۹۱ سه فیلم «زهر عسل»، «صحنه جرم ورود ممنوع» و «هیچ کجا هیچ کس» را ساخته بود و در سال ۱۳۹۹ با «طلا خون» متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر سیونهم بود؛ جشنوارهای که متقاضیانش به دلیل شیوع کرونا و کاهش تولیدات سینمایی، توسط یک هیات به طور همزمان انتخاب و داوری شد.
او این فیلم را از ابتدای تیرماه که انتظار میرفت با فروکش کردن شیوع کرونا، گیشه سینما وضع بهتری داشته باشد اکران کرد ولی اتفاقهایی افتاده که او را از این تصمیم پشیمان کرده است.
شیبانی با بیان انتقادی که این روزها بسیاری از صاحبان فیلمهای در حال اکران مطرح میکنند اظهار کرد: به نظر میرسد سیاستهای سازمان سینمایی براین است که تا جای ممکن فیلم اکران شود در صورتی که با اضافه شدن چند فیلم جدید هر یک هفته یا دو هفته در میان، فرصت کافی برای اینکه فیلمهای قبلی مخاطب خود را پیدا کنند ایجاد نمیشود آن هم در شرایطی که وضع تبلیغات را میدانیم؛ ما نه تیزر تلویزیونی داریم و نه تبلیغات محیطی گسترده.
او افزود: طبق آنچه در ماههای اخیر شاهد بودیم، فقط فیلمهای دولتی از عنایتهای ویژه برای تبلیغات برخوردار میشوند و حتی برنامه زنده تلویزیونی هم برایشان تدارک دیده میشود در حالی که خوب میدانیم آن فیلمها توسط کجا و با چه بودجهای ساخته شدهاند. به این ترتیب برای بقیه فیلمها فقط تبلیغ در فضای مجازی باقی میماند و اینکه شاید از طریق اسپانسر بتوانیم چند بیلبورد محدود شهری با قیمت بالا در اختیار بگیریم.
کارگردان «طلا خون» ادامه داد: نکته مهم دیگری که بهجز ماجرای تبلیغات با آن روبرو شدهایم سانسهای گردشی است که به معضلی بزرگ برای ما تبدیل شده است. پیشتر یک سالن به نمایش فیلمی اختصاص داشت و مخاطب فقط سانس مورد نظر خود را انتخاب میکرد اما الان کسی که بخواهد «طلا خون» را ببیند باید جستجوی زیادی کند تا ببیند در چه سینمایی میتواند سانس مناسب پیدا کند.
منبع: برنا