کلاهبرداری میلیونی دختر ۱۹ ساله با پیامک ثنا

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان از کشف یک پرونده کلاهبرداری ۸۰۰ میلیون ریالی از طریق پیامک سامانه ثنا خبر داد.
تصویر کلاهبرداری میلیونی دختر ۱۹ ساله با پیامک ثنا

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ فرهاد آراوند اظهار کرد: در پی شکایت شخصی مبنی بر برداشت غیرمجاز ۸۰۰ میلیون ریال از حساب وی، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان ادامه داد: در این روش کلاهبرداری که در پوشش سامانه ابلاغ الکترونیکی قوه قضاییه (سامانه ثنا) است، مشخص شد که فردی کلاهبردار اقدام به ارسال پیامکی با عنوان «علیه شما در دادسرای عمومی و انقلاب شکایت شده، جهت مشاهده متن شکواییه می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید» کرده که حاوی لینک جعلی بوده و به محض کلیک کردن قربانی برای مشاهده شکوائیه، گوشی وی آلوده به یک بدافزار می‌شود.

وی تصریح کرد: پس از آلوده شدن گوشی قربانی دو اتفاق مهم رخ می‌دهد که در مرحله نخست همین پیامک از شماره همراه قربانی به صورت انبوه برای افرادی دیگر ارسال شده و دیگران را در این چرخه کلاهبرداری دخیل می‌کند.

سرهنگ آراوند ادامه داد: در مرحله بعد زمانی که قربانی برای مشاهده شکوائیه خود وارد لینک معرفی شده می‌شود باید مبلغی اندک مثل دو هزار تومان را پرداخت کند که در این زمان به درگاه پرداخت جعلی بانکی هدایت شده و اطلاعت بانکی وی به سرقت می‌رود؛ در این پرونده از حساب قربانی به همین روش مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال برداشت غیر مجاز صورت گرفته است.

وی افزود: پس از بررسی‌های لازم متهم که خانمی ۱۹ ساله و ساکن یکی از استان‌های مرکزی کشور بود، شناسایی، دستگیر و تحویل مقام‌های قضایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان با بیان اینکه موضوع ارسال پیامک‌های جعلی منتسب به نهادها و سازمان‌های دولتی همچنان در حال قربانی گرفتن است، گفت: بهتر است مردم بدون اعتنا به لینک موجود در پیامک‌ها به سایت رسمی آن سازمان مانند دادگستری که به آدرس adliran.ir است مراجعه کنند و از همان جا به صفحه سامانه ثنا ورود پیدا کنند و به همین ترتیب به سامانه هر نهادی از طریق سایت اصلی آن نهاد وارد شوند و از بازگشایی لینک‌های جعلی که برای آن‌ها ارسال می‌شود خودداری کنند تا مورد کلاهبرداری واقع نشوند.

405030