ایران غنی‌سازی با سانتریفیوژهای پیشرفته در فردو را آغاز کرده است

خبرگزاری رویترز به نقل از گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ایران غنی‌سازی با سانتریفیوژهای پیشرفته در فردو را آغاز کرده است.
تصویر ایران غنی‌سازی با سانتریفیوژهای پیشرفته در فردو را آغاز کرده است

به گزارش سایت خبری پرسون، خبرگزاری رویترز اعلام کرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داده است که ایران غنی سازی با سانتریفیوژهای پیشرفته IR-6 در فردو را آغاز کرده است.

رویترز در این گزارش نوشت سانتریفیوژهایی که ایران در فردو راه‌اندازی کرده است با هدف افزایش میزان غنی‌سازی اورانیوم از 5 درصد به 20 درصد است.

سه هفته پیش بود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی اعلام کرده بود که ایران آماده تزریق اورانیوم به سانتریفیوژهای پیشرفته در تأسیسات غنی‌سازی فردو است».

در گزارش قبلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعا شده بود: «ما هیچ توضیحی از ایران در مورد اینکه آماده‌سازی این کشور راه را برای غنی‌سازی اورانیوم بین ۵ تا ۲۰ درصد هموار می‌کند یا خیر، دریافت نکرده‌ایم».

«رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چندی پیش در مصاحبه با شبکه خبری العربیه گفته بود: «دوربین‌هایی که ایران از تاسیسات هسته‌ای خود برداشته، وظیفه ما در نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران را با مانع مواجه کرده است».

وی ادامه داد: «ایران قابلیت‌های هسته‌ای خود را افزایش داده اما به آستانه تولید سلاح هسته‌ای نرسیده و امروز هیچ اطلاعاتی در دست نداریم که نشان دهد ایران سلاح هسته‌ای در اختیار داشته یا برنامه‌ای برای ساخت سلاح هسته‌ای دارد و این موضوع بسیار مهم است که به آن اشاره کردم».

405024