«عروسی شغال‌ها» در بازار نشر

رمان ایرانی «عروسی شغال‌ها» راهی بازار نشر شد.

تصویر «عروسی شغال‌ها» در بازار نشر

به گزارش سایت خبری پرسون، رمان ایرانی «عروسی شغال‌ها» نوشته عاطفه شاطری کاشی به‌تازگی توسط انتشارات هیلا منتشر و راهی بازار نشر شده است.

رمان پیش‌رو درباره مادر و دختری است که مشکلات و گره‌هایی در زندگی خود داشته و تلاش دارند آن را حل کنند. اما این‌گره‌ها کور هستند و تلاش برای بازکردنشان، باعث می‌شود کورتر و کورتر شوند. داستان «عروسی شغال‌ها» دو راوی دارد که از دو نسل مختلف‌اند. با وجود تفاوت‌هایی که این‌دو راوی دارند، به هم متصل‌اند و جداشدنشان ممکن نیست.

عاطفه شاطری کاشی که پیش‌تر داستان‌های کوتاهی نوشته، دغدغه مسائل تربیتی و اجتماعی دارد که این‌مساله در رمانش نیز تجلی پیدا کرده است. یکی از موضوعاتی هم که در رمان پیش‌رو به آن توجه شده، این است که زخم‌ها ممکن است با گذشت زمان التیام پیدا کنند، اما جا و نشان‌شان برای همیشه می‌ماند.

«عروسی شغال‌ها» در ۲۹ فصل نوشته شده است.

در قسمتی از این‌رمان می‌خوانیم:

وای لیلا!

باید بروم دفترچه‌تلفن قدیمی را پیدا کنم. حتما آن‌جا شماره افسانه را نوشته‌ام. نمی‌توانم از جایم بلند شوم. انگار چسبیده‌ام به زمین. دوباره ذهنم پر می‌کشد سمت جابر. دکتر می‌گوید: «می‌تونه حرف بزنه مشکلی نداره.» ولی حرف نمی‌زند. نمی‌دانم تا کی می‌خواهد سکوت کند؟ تا کی می‌خواهد این‌بازی را ادامه دهد؟ دست روی قلبم می‌گذارم، آرام می‌تپد، منظم. اما دستانم می‌لرزد. به لیلا فکر می‌کنم. «زنک خر، دخترت الان چند شبه خونه نیومده، معلوم نیست کجاست، تو نشسته‌ای این‌جا گلدون آب می‌دی؟ تو مادری؟ ببین دخترت فرار کرده. فرار. می‌فهمی فرار. کاری که هزار بار جلوش کردی و یادش دادی.»

این‌کتاب با ۱۸۲ صفحه، شمارگان ۵۵۰ نسخه و قیمت ۵۵ هزار تومان منتشر شده است.

404881