واکنش رئیس جمهور چین به پیشنهاد هکرها

رئیس جمهور چین خواستار دفاع از امنیت شهروندان این کشور در قبال هک اطلاعات شد.
تصویر واکنش رئیس جمهور چین به پیشنهاد هکرها

به گزارش سایت خبری پرسون، چند روز قبل خبری مبنی بر اینکه هکری اطلاعات یک میلیارد شهروند چینی را از پلیس این کشور دزدیدند، در رسانه ها منتشر شد. این فرد بیش از ۲۳ ترابایت دیتا را به قیمت ۱۰ بیت‌کوین معادل حدود ۲۰۰ هزار دلار به فروش گذاشت. اکنون شی جین پینگ، رئیس جمهور چین پس از پیشنهاد باج هکرها، از نهادها خواسته از اطلاعات کاربران حفاظت کنند.

این هکر ادعا می کند که اطلاعات به سرقت رفته شامل نام، آدرس، شماره شناسه ملی و شماره تلفن همراه است. البته کارشناسان امنیت سایبری تأیید کرده اند که حداقل بخشی از داده های ارائه شده، واقعی است. کارشناسان فناوری می گویند این حمله یکی از بزرگ‌ترین رخنه‌های اطلاعاتی تاریخ و یکی از بزرگترین فروش داده ها است. البته اکنون این اطلاعات از وب سایت فروش حذف شده است.

در روز جمعه، مدیران وب سایتی که پوستر فروش داده ها در آن منتشر شده بود، اطلاعیه ای را منتشر کردند: کاربران چینی عزیز، به انجمن ما خوش آمدید. شما به احتمال زیاد به دلیل نشت اطلاعات پایگاه داده پلیس شانگهای به اینجا آمده اید. داده ها دیگر فروخته نمی شوند و پست های مرتبط با این موضوع حذف شده اند.

طبق گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، رئیس جمهور از نهادهای عمومی در چین خواسته تا از امنیت اطلاعات دفاع کنند. نهادها باید از اطلاعات شخصی، حریم خصوصی و اطلاعات محرمانه محافظت کنند و باید اطمینان حاصل شود که مردم هنگام ارسال داده ها برای خدمات عمومی احساس امنیت می کنند.

منبع: فارس

404841