دستگیری عامل جنایت در شهریار بعد از ۱۳ سال

پرونده قتل پسر جوان در یک درگیری خیابانی در شهریار، بعد از ۱۳سال با ادعای جدید در دادگاه، وارد مرحله تازه‌ای شد. برادر کوچک قاتل در تحقیقات قتل را گردن گرفت و ادعا کرد، در این سال‌ها این راز را در سینه مخفی کرده‌ بود.
تصویر دستگیری عامل جنایت در شهریار بعد از ۱۳ سال

به گزارش سایت خبری پرسون، رسیدگی به این پرونده از ۱۳سال قبل و پس از وقوع جنایتی در مقابل یک مجتمع تجاری در شهریار آغاز شد. رهگذرانی که از مقابل مجتمع عبور می‌کردند، سه مرد را دیدند که با قمه به پسر جوانی به نام کامران حمله کرده و او را زخمی کردند. پسر مجروح به بیمارستان انتقال یافت اما به دلیل شدت جراحات جان باخت. در ادامه هویت ضاربان که سه برادر به نام‌های مجید، معین و مبین بودند، شناسایی و پس از گذشت پنج ماه از قتل در کوه‌های آوج دستگیر شدند.

متهمان در تحقیقات به درگیری قبلی با کامران و قتل او اعتراف کردند. با تکمیل تحقیقات، متهمان در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند و به مشارکت در قتل اعتراف کردند. اولیای دم مقتول هم برای آنها حکم قصاص خواستند. قضات پس از بررسی پرونده هر سه برادر را به قصاص محکوم کردند.

مدتی بعد از صدور حکم قصاص، مادر کامران با مراجعه به دادگاه اعلام کرد: پسرم با مجید درگیری داشت و او پسرم را کشت. می‌دانم دو برادر دیگر در قتل مشارکت نداشتند و آنها را می‌بخشم.

به این ترتیب، مجید به قصاص محکوم شد و دو برادر دیگرش از مجازات مرگ رها و پس از گذراندن دوره محکومیت‌شان از زندان آزاد شدند و حکم قصاص مجید هم در دیوان عالی کشور مهر تایید خورد. با گذشت ۱۳سال از این جنایت، پرونده با طرح ادعایی جدید وارد مرحله تازه‌ای شد. برادر کوچک‌تر به نام مبین با مراجعه به دادگاه به قتل اعتراف کرد و گفت: مجید به دروغ قتل را گردن گرفته‌است. من‌قاتل هستم. با این ادعا، مجید درخواست اعاده دادرسی را مطرح کرد و گفت: «من‌قاتل نیستم و مبین مرتکب قتل کامران شده‌است. از سوی دیگر پزشکی‌قانونی علت مرگ را اصابت یک ضربه به سر کامران اعلام کرده‌است.

ما نمی‌توانیم سه نفری یک ضربه به سر مقتول زده‌باشیم.» با بررسی این درخواست، حکم قصاص در دیوان‌عالی کشور شکست و متهم دوباره محاکمه شد. در جلسه رسیدگی به پرونده در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران، مادر مقتول در جایگاه قرار گرفت و در حالی که اشک می‌ریخت، برای مجید درخواست قصاص کرد و گفت: می‌دانم مجید قاتل است. به همین خاطر دو برادرش را بخشیدم حالا بعد از ۱۳سال قتل را گردن برادر دیگرش می‌اندازد. سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: «ضربه کاری به سر کامران را من نزدم. برادر کوچکم او را کشت اما به دلیل این‌که برادر بزرگ‌تر بودم، قتل را قبول کردم.»

سپس مبین در جایگاه ایستاد و با قبول قتل گفت: «من آن زمان کم سن و سال بودم و به خاطر یک اشتباه، ضربه کاری را به سر کامران زدم. برادرانم اجازه ندادند به قتل اعتراف کنم و مجید قتل را گردن گرفت. در این سال‌ها عذاب وجدان داشتم و به همین دلیل تصمیم گرفتم واقعیت را بگویم.»

پس از دفاعیات دو برادر، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

404760