پیام مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین به مناسبت هفته فرهنگ مالیات

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین هفته فرهنگ مالیاتی را تبریک گفت.
تصویر پیام مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین به مناسبت هفته فرهنگ مالیات

به گزارش سایت خبری پرسون، به مناسبت فرارسیدن "هفته فرهنگ مالیاتی" عزیزاله عباس پور مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین پیام تبریکی صادر نمود، در متن این پیام آمده است:
نظام مالیاتی امروز با رویکرد راهبردی تحول آفرینی علاوه بر تامین درآمدهای مالیاتی به عنوان مهمترین ماموریت ذاتی خود، محورهایی چون مبارزه با فرار مالیاتی، هوشمند سازی نظام مالیاتی با تکیه بر داده محوری و برقراری عدالت اجتماعی و شفاف سازی نظام اقتصادی از طریق تقویت نظام جامع اطلاعات مالیاتی را در دستور کار خود قرار داده است. در این ماموریت خطیر، قوانین و سیاست های وضع شده اگرچه در عمل دارای ضمانت های اجرایی و برخی سازوکارهای تشویقی هستند که به اجرای آنها کمک شایانی می کند، اما آنچه زمینه اجرای موفقیت آمیز آنها را در جامعه فراهم می می کند فرهنگ جامعه است. مادامی که افراد یک جامعه از لحاظ فرهنگی آماده پذیرش قوانین جدید نباشند، اجرای آن قوانین با چالش همراه خواهد بود و یا حداقل اهداف مورد انتظار را در سطح بالایی برآورده نخواهد کرد.

آنچه که در کشور ما به فرهنگ سازی مالیاتی و جذب مودیان کمک می کند،‌ شفاف سازی درخصوص مسایل مالیاتی و چگونگی مصرف آن در جامعه است. بدون شک اعتماد و باور عمومی مهم ترین پشتوانه اجرای سیاست های اقتصادی در کشور است و با اعتماد بیشتر مردم بر کارکرد اقتصادی و در آمد سازی دولت، جایگاه مالیات مشروعیت و مقبولیت ویژه ای می گیرد.

هفته فرهنگ مالیاتی، فرصتی است مغتنم برای قدردانی از عزیزانی که دراین مسیر نظام مالیاتی را یاری می نمایند، بدینوسیله روز مالیات و آغاز هفته فرهنگ مالیاتی را خدمت مؤدیان خوش حساب مالیاتی که همواره با درک وضعیت موجود اقتصادی و با هدف دستیابی به افقی روشن و چشم اندازی پر امید در تامین هزینه های کشور سهیم و نقش آفرین می باشند، مسئولین محترم استانی، تمامی شهرداری های سطح استان، اتحادیه ها ،مجامع امور صنفی و اصحاب شریف رسانه در استان که در امر فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و اشاعه مضامین مالیاتی تلاش می نمایند و همچنین همکاران سختکوش اداره کل امور مالیاتی استان تشکر و قدردانی می ‎نمایم. امیدوارم که همواره در خدمتگزاری به مردم شریف ایران، سربلند و پیروز باشیم.

404742