تشکیل بانک اطلاعات سازمان های مردم نهاد در استان اصفهان

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان از تشکیل بانک اطلاعات سازمان های مردم نهاد در استان اصفهان خبر داد.
تصویر تشکیل بانک اطلاعات سازمان های مردم نهاد در استان اصفهان

به گزارش سایت خبری پرسون، مسعود مهدویان فر روز چهارشنبه در " همایش مسئولان امور اجتماعی و معاونان فرمانداری های استان اصفهان "، افزود :یکی از اشکالاتی که در زمینه سازمان های مردم نهاد از گذشته تاکنون وجود دارد، مراجع مختلف صادر کننده این نهادهاست که علاوه بر استانداری و فرمانداری، برعهده سازمان ورزش و جوانان، اداره کل بهزیستی و حتی کمیته امداد نیز بوده است.

وی افزود: اطلاعات سازمان های مردم نهاد نیز زیر نظر استانداری و فرمانداری کافی نیست و باید یک سامانه جامع برای فراخوان امکان و ظرفیت سنجی در حوزه سلامت، بهداشت، زنان، کودکان و نوجوانان برای همه سمن های موجود وجود داشته باشد که البته این امر باید یک اقدام ملی مقدور است.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان تصریح کرد: وقتی سامانه جامعی در این زمینه باشد یک مرجع می تواند به عنوان حلقه اتصال و هماهنگ کننده بین آنها ساماندهی کند که به تازگی مجلس شورای اسلامی به قانون جامع ساماندهی تشکل های مردم نهاد پرداخته است و تا پایان سال ۱۴۰۱ این قانون تصویب می شود.

وی ادامه داد: اما در خلاء این قانون؛استانداری اصفهان در نظر دارد بانک اطلاعاتی از سازمان‌های مردم نهاد استان تهیه کند و این در حالی است که اکنون یک هزار و ۷۰۰ نهاد خیریه و غیر خیریه زیر نظر استانداری و فرمانداری های استان فعالیت می‌کنند.

مهدویان فر گفت: با توجه به ممنوعیت برگزاری برنامه های همگانی در ۲ سال گذشته به دلیل کرونا، امروز همایش یک روزه با حضور مسوولان امور اجتماعی و معاونان سیاسی فرمانداری های استان اصفهان برگزار کردیم که این همایش از این پس به صورت فصلی و هر سه ماه یک بار برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در این همایش علاوه بر طرح مسائل و مشکلات ،آشنایی با ضوابط و مقررات در زمینه سازمان های مردم نهاد،اولویت فرهنگی و اجتماعی استانها و ابلاغ وزارت کشور در مجموعه فرمانداری ها مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان بیان داشت: هدف اصلی از برگزاری این نشست هم اندیشی؛ همگرایی و هم افزایی بین متولیان امر وفعالان دفاتر اجتماعی در استان و طرح راهکار در پیشبرد اهداف در استان است.

هماهنگی و پیگیری برای ایفای نقش موثر سازمان های مردم نهاد در راستای سیاست های اجتماعی کشور،تلاش برای رسیدن سازمان‌های مردم نهاد به جایگاه واقعی خود از طریق نقش آفرینی موثر و متناسب با مقتضیات زمان، توانمندسازی،نیاز سنجی و آموزش متناسب با نیازهای سازمان های مردم نهاد و تهیه بانک اطلاعاتی جامع از سازمان های مردم نهاد در سطح استان از جمله موارد ی بود که در همایش مسئولان امور اجتماعی و معاونان فرمانداری های استان اصفهان مطرح شد.

منبع: ایرنا

404568