در هفته دوم تیرماه

صدرنشینی «انفرادی»

گزارشی از آمار فروش گیشه سینمای ایران در هفته دوم تیرماه در ادامه آمده است.
تصویر صدرنشینی «انفرادی»

به گزارش سایت خبری پرسون، در دومین هفته متوالی افت گیشه کل سینمای ایران، «علف‌زار» با افزایش میزان فروش مواجه شد و «زالاوا» شروعی متوسط ثبت کرد.

گیشه سینمای ایران در هفته دوم تیرماه، تحت تاثیر کاهش فروش اغلب فیلم‌ها با کاهش مواجه شد؛ کاهشی که البته شدید نبود، اما برای دومین هفته متوالی اتفاق افتاد.

بر اساس اطلاعات منتشرشده در سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا)، در این هفته از چهارشنبه ۸ تیرماه تا سه‌شنبه ۱۴ تیرماه، گیشه سینمای ایران در مجموع توانست حدود ۲۷۷ هزار بلیت را به ارزش ۸ میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومان رقم بزند. این عدد نسبت به فروش ۹ میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومانی هفته گذشته، ۷/۱ درصد کاهش نشان می‌دهد که پس از کاهش ۶/۵ درصدی هفته قبل، از دو هفته متوالی افت گیشه نشان دارد.

فیلم سینمایی «دینامیت» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی با فروش ۱۱۱ هزار قطعه بلیت به ارزش ۳ میلیارد ۵۲۶ میلیون تومان، اگرچه کاهش ۱۲ درصدی را در میزان فروش تجربه کرد، اما صدرنشینی خود را در گیشه به ۱۰ هفته متوالی رساند و این هفته نیز با ۳۳ صندلی پر در هر سانس، اختلافی چشمگیر با باقی فیلم‌های روی پرده داشت. فروش کل این اثر که در هفته گذشته، به تنهایی ۴۰ درصد بلیت‌های فروخته‌شده سینما را به خود اختصاص داد، تاکنون به بیش از ۴۲ میلیارد تومان رسیده است.

فیلم «علف‌زار» ساخته کاظم دانشی رتبه دوم جدول فروش را در ششمین هفته متوالی حفظ کرد؛ با فروش ۴۲ هزار قطعه بلیت و یک میلیارد و ۴۶۱ میلیون تومان فروش. این اثر یکی از معدود فیلم‌هایی بود که در این هفته، با افزایش میزان مخاطب و افزایش میزان فروش مواجه شد. این در حالی است که شمار سانس‌های «علف‌زار» ۱۱ درصد نسبت به هفته گذشته کم شد.

«چند می‌گیری گریه کنی ۲» اثر علی توکل‌نیا که در هفته‌های اخیر به رتبه سوم جدول صعود کرد، در این هفته ۲۵ هزار قطعه بلیت به ارزش ۷۵۷ میلیون تومان فروخت.

چهارمین فیلم جدول فروش در این هفته، «سگ‌بند» اثر مهران احمدی بود که با فروش ۲۱ هزار قطعه بلیت و ۶۶۰ میلیون تومان، توانست ۲۳ صندلی را در هر سانس خود پر کند و از این نظر، از «چند می‌گیری گریه کنی ۲» پیشی بگیرد، اما به علت شمار کمتر تعداد سانس‌های این فیلم نسبت به آن اثر، نتوانست جایگاه سوم را پس بگیرد.

فیلم سینمایی «هناس» اثر حسین دارابی پنجمین فیلم جدول فروش هفتگی سینماها بود که ۲۳ هزار قطعه بلیت را به ارزش ۵۶۱ میلیون تومان فروخت. کاهش جدی فروش فیلم‌های پایین‌تر و گیشه متوسط فیلم‌های جدید، حاشیه امنیت مناسبی برای «هناس» ایجاد کرده که در هفته‌های بعد هم در رتبه پنجم جدول فروش هفتگی باقی بماند.

«زالاوا» ساخته ارسلان امیری که تنها فیلم جدید هفته گذشته سینماها بود، با حضور در رتبه ششم و فروش ۱۱ هزار و ۸۵۷ قطعه بلیت به ارزش ۴۰۳ میلیون تومان، نتوانست موفقیتی همپای جوایز و تحسین‌های خود در سی‌ونهمین جشنواره ملی فیلم فجر رقم بزند. این فیلم ۴/۳ درصد بلیت‌های فروخته‌شده را به خود اختصاص داد و در هر سانس، نزدیک به ۱۷ صندلی را پر کرد.

فیلم «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی در حالی در رتبه هفتم جدول فروش سینماها قرار گرفت که به گیشه‌ای ۳۶۰ میلیون تومانی با فروش ۱۱ هزار و ۷۲۹ قطعه بلیت دست یافت، اما نسبت به هفته گذشته، افت ۲۶ درصدی میزان مخاطب و افت ۳۲ درصدی میزان فروش را ثبت کرد که ارقام بالایی است.

«روز ششم» ساخته حجت قاسم‌زاده اصل اثری بود که در این هفته توانست با فروش ۶ هزار و ۷۰۰ قطعه بلیت و ۲۲۹ میلیون تومان، «طلاخون» را جا بگذارد، اما با توجه به ورود «زالاوا» به فهرست فیلم‌های در حال نمایش، جایگاهش در رتبه نهم جدول فروش تغییر نکرد.

در رتبه دهم جدول فروش هفتگی «طلاخون» اثر ابراهیم شیبانی با فروش ۶ هزار ۸۶۱ قطعه بلیت به ارزش ۲۲۰ میلیون تومان قرار گرفت که با وجود قرار داشتن در هفته دوم اکران، افت فروش نسبتا بالای ۲۲ درصد را به ثبت رساند.

پس از این ۱۰ فیلم که در مجموع ۹۴ درصد فروش کل سینمای ایران را رقم زدند، «والدین امانتی»، «بی صدا حلزون»، «نقره داغ»، «مجبوریم»، «موقعیت مهدی»، «مغز استخوان»، «لامینور»، «روز صفر»، «سلفی با دموکراسی»، «گل به خودی» «شادروان» و «پسران دریا» قرار گرفتند که هیچکدام بیش از ۵ هزار مخاطب و ۲ درصد فروش هفتگی نداشتند.

منبع: صبا

404556