فروش نوزاد در فضای مجازی؛ روش جدید کلاهبرداری

فرمانده انتظامی هرمزگان اعلام کرد: فردی را شناسایی و دستگیر کردیم که به مردم در فضای مجازی وعده فروش نوزاد می داد و از آنها کلاهبرداری می کرد.
تصویر فروش نوزاد در فضای مجازی؛ روش جدید کلاهبرداری

به گزارش سایت خبری پرسون، سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: در پی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا و برخورد با صفحه خرید و فروش نوزاد در هرمزگان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتای استان قرار گرفت.

سردار جعفری گفت: طی اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، فرد مجرم که با وعده خرید و فروش نوزاد در فضای مجازی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد در بندرعباس شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

به گفته سردار جعفری، متهم ابتدا منکر بزه انتسابی شد، ولی پس از مواجهه شدن با مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به جرم خود اعتراف کرد و گفت:فرزند نوزادی داشتیم که بیمار بود و به علت نداشتن توان مالی با انتشار مشخصاتش در فضای مجازی توانستیم اورا به فروش برسانیم تا افراد دیگری از او مراقبت کنند وبعد فکر کردیم که می‌توانیم از این طریق کسب درآمد نیز کنیم.

فرمانده انتظامی استان با تاکید بر این موضوع که قانون‌گذار در ماده ١١ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان این اقدام را مجرمانه تلقی کرده است به شهروندان توصیه کرد؛ به تبلیغات دروغین افراد سودجو در فضای مجازی توجه نکنند.

سردار جعفری گفت: کاربران فضای مجازی در صورت مواجهه با موارد مجرمانه و مشکوک می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir و یا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

404444