آمادگی ایران برای امضای موافقتنامه معاضدت قضایی با پاکستان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با تاکید بر برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی به میزبانی تهران، آمادگی کشورمان برای تبادل تجربیات در بخش های حقوقی و قضایی از جمله امضای موافقتنامه معاضدت قضایی با پاکستان را اعلام کرد.
تصویر آمادگی ایران برای امضای موافقتنامه معاضدت قضایی با پاکستان

به گزارش سایت خبری پرسون، سید محمدعلی حسینی روز دوشنبه در اسلام‌آباد به دیدار «اعظم نذیر تارر» وزیر دادگستری پاکستان رفت.

سفیر کشورمان انتصاب اعظم نذیر به عنوان وزیر جدید دادگستری پاکستان را به وی تبریک و آخرین تحولات مرتبط با روابط دو کشور همسایه از جمله همکاری ها در حوزه های قضایی و حقوقی را مورد بررسی قرار داد.

حسینی آمادگی تهران برای امضای موافقتنامه معاضدت قضایی با اسلام آباد را در این نشست اعلام کرد که با استقبال طرف پاکستانی همراه بود.

وی با تاکید بر لزوم توسعه همکاری میان دستگاه های قضایی دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم و جرایم سازمان یافته، افزود: این همکاری ها در موضوعات حقوقی و قضایی نیز باید ارتقا یابد.

سفیر ایران در پاکستان اظهار داشت: جمهوری اسلامی آماده تبادل تجربیات میان دو کشور در زمینه دادرسی الکترونیک، اصلاح قوانین، زندان ها، مجازات های جایگزین و حل و فصل اختلافات خارج از دادگاه است.

طرفین در این نشست موضوعات مرتبط با سفرهای متقابل مقامات قضایی ایران و پاکستان و اهمیت آن در پیشبرد همکاری های فی مابین را مورد بررسی قرار دادند.

سفیر کشورمان بر تسریع برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و پاکستان در آینده نزدیک در تهران تاکید کرد.

404193