تردیدهای مدیر عامل پیشین گوگل درباره متاورس

اریک اشمیت، مدیر عامل سابق گوگل، گفته است در مورد مفهوم متاورس و معنای آن برای مردم سردرگمی وجود دارد.
تصویر تردیدهای مدیر عامل پیشین گوگل درباره متاورس

به گزارش سایت خبری پرسون، به‌نقل از نیوزبیت‌کوین، اشمیت گفت حتی با وجود اینکه شرکتی مانند فیسبوک سابق فعالیت‌های خود را برای توسعه بازار متاورس متمرکز کرده است، هنوز تعریف روشنی از این مفهوم و چگونگی تأثیر آن بر زندگی مردم وجود ندارد.

در حالی که تعداد قابل توجهی از شرکت‌ها روی رشد مفهوم متاورس سرمایه‌گذاری کرده‌اند، هنوز همه اهالی فناوری در مورد این موضوع متقاعد نشده‌اند. اریک اشمیت، کارآفرینی که سابقاً مدیرعامل گوگل از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ بود، در این گروه قرار دارد. اشمیت در مورد اهمیت و پذیرش این فناوری جدید تا حدی ابراز تردید کرده است.

هفته گذشته در رویدادی در کلرادو، اشمیت افکار خود را در مورد متاورس بیان کرد. او اعلام کرد توافقی در مورد چیستی متاورس وجود ندارد، حتی اگر یک شرکت نام خود را در انتظار تعریف آن تغییر داده باشد.

سال گذشته هم این کارآفرین اظهار نظر دیگری درباره فیسبوک سابق داشت و گفت فکر نمی‌کند متا شرکتی باشد که متاورس را شکل دهد، حتی اگر شکل آن هنوز مشخص نشده باشد.

با این حال، شرکت‌ها و حتی کشورها در حال حاضر سرمایه‌گذاری زیادی روی متاورس کرده‌اند. متاورس با فناوری‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی و برنامه‌هایی که از آنها استفاده می‌کنند، مرتبط است. یکی از اولین کشورهایی که متاورس را به عنوان یک فناوری کلیدی برای آینده در نظر گرفته، کره جنوبی است که چندی پیش اعلام کرد با ایده شروع به کار شرکت‌های ملی علاقه‌مند به این فناوری، ۱۷۷ میلیون دلار به‌طور مستقیم به پلتفرم‌های متاورس اختصاص می‌دهد.

خرید و فروش املاک در متاورس نیز توسط اشمیت موضوع تردید برانگیزی در نظر گرفته شده است. او در خصوص این موضوع گفته نگران خرید بخش‌های بزرگی از املاک خصوصی در متاورس نیست.

با این حال، طبق گفته متامتریک سلوشنز، یک شرکت تحلیلی متاورس، انتظار می‌رود ارزش فروش املاک و مستغلات در متاورس در سال جاری به یک میلیارد دلار برسد.

404190