مردم آقا و بزرگ مسئولان هستند | تهرانی جدید با حفظ مزایای موجود بسازیم

شهردار تهران می‌گوید: تهران ظرفیت بسیار بالایی دارد که در بخش تاریخی، علمی و دانشی، فرهنگی و سایر بخش‌ها از جمله اقتصاد قابل توجه است بنابراین در مدیریت شهری تلاش ما این است که در یک افق و چشم انداز مشخص و در طول یک دهه بتوانیم راه تحول و پیشرفت در حوزه کالبدی شهر را ترسیم کنیم.
تصویر مردم آقا و بزرگ مسئولان هستند | تهرانی جدید با حفظ مزایای موجود بسازیم

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا زاکانی در آیین افتتاحیه نمایشگاه شهرهای خواهر خوانده و توانمندی‌های مدیریت شهری تهران در ابتدای سخنان خود با اشاره به روز ۱۴ تیرماه روز شهرداری‌ها، اظهار کرد: امروز مفتخریم که میزبان نمایندگان ۱۵ کشور و پنج سازمان بین المللی هستیم و مفتخریم که آینده را با هم بسازیم. یکی از ویژگی‌های جهان امروز این است که مردم کشورها باید دست به دست هم بدهند و بر محور فرهنگ، دانش، علم و فناوری و پیشرفت بتوانند آینده بهتری را بسازند. شرایط جهان به سمت سختی می‌رود، تنگناهای بشری افزایش پیدا می‌کند و چه بهتر که دولت‌ها و عناصر برخواسته از ملت‌ها دست به دست هم بدهند تا آینده بهتری را بسازند.

او با بیان اینکه ایران از سال‌ها استثمار ملت‌ها عبور کرده، تصریح کرد: ما توانمندی‌های فراوانی داریم که امیدواریم بتوانیم در اختیار شهرهای خواهر خوانده قرار دهیم تا شرایط بهتری برای رشد بشری خلق کنیم.

چکیده سخنان شهردار تهران را در این مراسم بخوانید:

*نوع نگاه به مردم ایران در حاکمیت نوین اسلامی نکته‌ای است که مورد توجه است. ما مردم را صاحب صلاحیت، رشد و قابلیت می‌دانیم و خواست مردم را برای خود امری قطعی جهت حرکت و مسیر می‌دانیم بنابراین مردم سالاری دینی به معنای محور قرار دادن مردم و بهره‌مندی از نظرات و توانمندی آنها در تمام عرصه ها یک اصل و راهبرد اصلی و جدی است. در ایران مردم آقا و بزرگ مسئولین به شمار می‌روند.

*نخبگان ما نماد و نمودی در شرکت‌های دانش بنیان دارند و گوشه‌ای از توانمندی‌های خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌اند.

* تهران ظرفیت بسیار بالایی دارد که در بخش تاریخی، علمی و دانشی، فرهنگی و سایر بخش‌ها از جمله اقتصاد قابل توجه است بنابراین در مدیریت شهری تلاش ما این است که در یک افق و چشم انداز مشخص و در طول یک دهه بتوانیم راه تحول و پیشرفت در حوزه کالبدی شهر را طوری ترسیم کنیم که تهران آینده؛ واجد شرایط و صلاحیت‌های موجود و دارای ویژگی‌های دیگری باشد که در حال حاضر از کمبود آنها رنج می‌بریم.

* در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در شهر تهران که در ۱۵ و ۱۶ تیرماه است، صدها هزار میلیارد تومان امکان برای رشد و پیشرفت تهران عرضه خواهد شد. این همایش افتتاحیه دارد اما اختتامیه نخواهد داشت و ادامه پیدا می‌کند تا فرصت‌ها در اختیار سرمایه‌گذاران قرار بگیرد. بسیار خوشنودیم که بتوانیم در این مسیر گام‌های بلندی برداریم.

* همه ما تلاش می‌کنیم که امید را در جامعه زنده نگه داریم و امروز که توفیق ما ایجاد کارآمدی و الگوی درست است، می‌خواهیم از تمام ظرفیت‌ها و ساختارها برای نو شدن و ارتقاء استفاده کنیم که در این زمینه نقش رسانه‌ها ویژه و ممتاز است. امیدواریم با عنایت ویژه رسانه‌ها موارد موجود در سطح کشور و واقعیت‌ها اطلاع رسانی شود.

404170