چرا ظرفیت دوره مجازی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران کاهش یافت؟

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت آموزشی دانشگاه تهران توضیحاتی در خصوص تغییرات ظرفیت پذیرش دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در سال ۱۴۰۱ ارائه کرد.
تصویر چرا ظرفیت دوره مجازی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران کاهش یافت؟

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر جعفر نوری یوشانلوئی ضمن بیان این مطلب درباره تغییرات ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران، اظهار داشت: ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد (دوره‌های روزانه و شبانه) در سال ۱۴۰۰ برابر ۴ هزار و ۱۹۳ نفر در ۹۵۳ رشته بوده است که این ظرفیت در سال ۱۴۰۱ به ۴ هزار و ۵۲۶ نفر در ۹۶۰ رسیده است.

وی افزود: بنابراین مجموع ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران (دوره‌های روزانه و شبانه) در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته، تعداد ۳۳۳ نفر افزایش یافته و ۷ رشته به تعداد رشته‌هایی که اعلام‌ ظرفیت ‌شده، افزوده شده است.

دکتر نوری درباره شاخص‌ها و معیارهای تعیین ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته گرایش‌های مقطع کارشناسی ارشد، توضیح داد: ظرفیت پذیرش دانشجو در کلیه رشته‌ها طبق هماهنگی با واحدهای مختلف دانشگاه در گروه‌های آموزشی تعیین می‌شود و پس از اعلام از طرف واحد اصلی به ستاد مرکزی دانشگاه، مطابق تصمیم‌گیری کمیته ظرفیت‌ها و بر اساس شاخص‌هایی نظیر «تعداد هیات علمی هر گروه آموزشی» و «نسبت هیات علمی به دانشجو» افزایش ظرفیت صورت می‌گیرد.

وی همچنین در خصوص دلایل کاهش چشمگیر ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره‌های مجازی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران، گفت: ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره‌های مجازی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران در سال ۱۴۰۰ برابر ۲ هزار و ۴۱۵ نفر بود که در سال ۱۴۰۱ به کمتر از نصف این میزان تقلیل پیدا کرده است.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت آموزشی دانشگاه تهران افزود: دلیل این کاهش نیز ناظر بر این بوده که بر اساس نظر دفتر گسترش آموزش عالی، در سال جاری باید ظرفیت مجازی بر اساس ۲۰ درصد سقف مجاز ظرفیت پذیرش دانشجو (دوره روزانه و نوبت دوم) باشد.

منبع: ایسنا

403991