آب آلوده عامل شیوع وبا بوده است؟

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: آب آشامیدنی شبکه(لوله کشی) سراسر کشور در مناطق مختلف سالم است و مشکل بهداشتی ندارد و عامل انتقال و ابتلا به وبا نبوده است.
تصویر آب آلوده عامل شیوع وبا بوده است؟

به گزارش سایت خبری پرسون، اتابک جعفری روز یکشنبه ۱۲ تیر در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال آلودگی آب در برخی مناطق و ابتلا شماری به بیماری وبا اظهار کرد: نفرات کم تعدادی در شهرهای مرزی ما و در همسایگی با عراق به بیماری وبا مبتلا شدند و در این ارتباط با همکاری مراکز بهداشت موضوع سلامت آب مورد بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در هیچ یک از نقاط کشور حتی در آن ناحیه که ابتلا به این بیماری گزارش شد، آب آشامیدنی مشکلی نداشت و تنها مسافرانی که از سمت عراق به داخل مرز وارد شدند بیماری را با خود آوردند.

وبا یک بیماری اسهالی واگیردار و خاص انسان است که توسط نوعی باکتری بنام ویبریوکلرا ایجاد می شود این بیماری در صورت عدم پیشگیری و درمان به موقع و مناسب، بسیار کشنده است.

از علائم بالینی و خصوصیات بالینی بیمار مبتلا به وبا می‌توان به اسهال آبکی حجیم و سریع السیر و جهنده، با دفعات اجابت مزاج غیرقابل شمارش و بسیار زیاد، اسهال بدون تب و بدون دل درد و پیچ شکم، استفراغ بدون حالت تهوع قبلی، گرفتگی (اسپاسم) و درد عضلات پشت ساق پا، عطش و تشنگی فراوان و کم شدن یا قطع ادرار اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور به منظور حضور در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان به این خطه سفر کرد.

403958