با حضور دادستان مرکز استان قزوین و به مناسبت هفته قوه قضائیه:

باجه خدمات الکترونیک قضایی در اقبالیه افتتاح شد

دادستان مرکز استان قزوین در آیین افتتاح باجه خدمات الکترونیک قضایی در شهر اقبالیه عنوان کرد: به منظور کاهش مراجعه‌ شهروندان به محاکم، جلوگیری از اتلاف زمان و افزایش کارآمدی دستگاه قضا به بهره برداری رسید.
تصویر باجه خدمات الکترونیک قضایی در اقبالیه افتتاح شد

به گزارش سایت خبری پرسون از قزوین، حسین رجبی دادستان مرکز استان قزوین در آیین افتتاح باجه خدمات الکترونیک قضایی در شهر اقبالیه گفت: ارتقاء سلامت اداری، تحقق اهداف و برنامه‌های پیش‌بینی شده در برنامه توسعه قضایی، ایجاد بستر‌های لازم برای دسترسی آسان‌تر مردم، تسریع در رسیدگی به شکایات و طرح دعاوی، برون سازی برخی از خدمات قضایی و دسترسی مردم به عدالت الکترونیک قضایی از مهم‌ترین تأثیرات ایجاد و راه اندازی باجه خدمات الکترونیک قضایی است.

حسین رجبی، با بیان این مطلب که استفاده از فناوری‌های نوین و بهره گیری از سیستم الکترونیک به منظور ارائه خدمات قضایی می‌تواند بستری مطلوب در تسریع روند پاسخگویی به مراجعین را فراهم سازد، خاطرنشان ساخت: اطاله دادرسی یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که همواره مردم در مراجعات خود با آن مواجه می‌باشند و افتتاح این دفاتر می‌تواند حرکت ارزشمندی در راستای رفع این مشکل تلقی شود.

این مقام قضایی راه اندازی باجه خدمات الکترونیک قضایی را یکی از مهمترین دستاورد‌های قوه قضائیه به منظور تحقق عدالت آسان برشمرد و در ادامه یادآور شد: با وجود افزایش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی تمام تلاش دادگستری‌ها به منظورکاهش اطاله دادرسی و تسریع در روند رسیدگی معطوف است که در راستای تحقق این امر راهکار‌های مختلفی در دستورکار قرار گرفته است و از آن جمله می‌توان به حذف بروکراسی و الکترونیکی شدن مکاتبات و ابلاغات اشاره کرد.

شایان ذکر است: افتتاح باجه خدمات الکترونیک قضایی شهر اقبالیه، طی مراسمی با حضورحسین رجبی دادستان قزوین و هئیت همراه، افتتاح و راه اندازی شد.

حسین رستمی_قزوین

403652

نظرات شما ( 2 نظر )

مسعود |
جمعه 25 اسفند 140208:32
آدرس؟
محمد |
دوشنبه 21 اسفند 140207:14
آدرس ننوشتید