با این الگوریتم؛

پیش‌بینی جنایت از یک هفته قبل ممکن می‌شود!

دانشمندان درصدد توسعه الگوریتمی هستند که می‌تواند جرم و جنایت در مناطق شهری را تا یک هفته قبل پیش بینی کند.

تصویر پیش‌بینی جنایت از یک هفته قبل ممکن می‌شود!

به گزارش سایت خبری پرسون، بلومبرگ گزارش داد دانشمندان علوم اجتماعی در دانشگاه شیکاگو الگوریتمی را توسعه داده اند که می تواند جرم و جنایت در مناطق شهری را تا یک هفته قبل پیش بینی کند.

طبق گزارش بلومبرگ، اداره پلیس شیکاگو پیش از این در سال 2012 با کمک برخی از محققان دانشگاهی مدل جرم و خطر قربانی شدن را اجرا کرد. این مدل از عواملی مانند سن و سابقه دستگیری برای تهیه لیستی از مهاجمان و قربانیان آنها استفاده می کرد. این طرح حتی امتیازی را به افراد فهرست شده اختصاص داد تا به آژانس‌های مجری قانون برای ردیابی عامل پیش‌بینی‌ شده و همچنین قربانی آن‌ها کمک کنند. همانطور که تحقیقات بعدا نشان داد، تقریبا نیمی از مجرمان مظنون در لیست هرگز به اتهام حمل غیرقانونی اسلحه یا جرایم جدی متهم نشده بودند.

اما الگوریتم جدید چگونه کار می کند؟

این الگوریتم شهر را به کاشی های ۱۰۰۰ فوت مربعی تقسیم و از داده های تاریخی در مورد جنایات خشونت آمیز برای پیش بینی رویدادهای آینده استفاده می کند. محققان به بلومبرگ گفتند که مدل آنها با سایر پیش‌بینی‌های الگوریتمی متفاوت است.

با این حال، محققان می گویند چنین رویکردهایی، با نظارتی که توسط دولت برای اجرای قانون استفاده می شود، در تعارض است. در عوض، این الگوریتم گزارش‌های جرم قبلی را با در نظر گرفتن بسیاری از عوامل دیگر تجزیه و تحلیل و سپس احتمال وقوع جرم در شیکاگو را با دقت 90 درصد پیش‌بینی می‌کند. بلومبرگ در گزارش خود گفت که این مدل همچنین برای پیش‌بینی جنایات در هشت شهر مختلف ایالات متحده، که شامل لس آنجلس، آتلانتا و فیلادلفیا می‌شد، استفاده شد و به خوبی عمل کرد.

منبع: فارس

403635