قبمت گاز در اروپا افزایشی شد

کاهش عرضه گاز روسیه شرکت‌های انرژی اروپا را تحت فشار گذاشته و دولت‌ها را مجبور کرده به‌دنبال اقداماتی جهت مقابله با کمبود انرژی در بازار باشند. بنابراین قیمت گاز در اروپا بیشترین افزایش ماهانه را از سپتامبر سال گذشته میلادی تجربه کرد.
تصویر قبمت گاز در اروپا  افزایشی شد

به گزارش سایت خبری پرسون، کاهش شدید عرضه گاز روسیه در ماه جاری میلادی به‌سرعت بازارها را با کمبود مواجه کرده و باعث واردات بالای گاز طبیعی مایع‌شده و قیمت گاز در اروپا را بالاتر برده است.

شاخص قیمت گاز در معاملات آتی اروپا 7 درصد در روز پنجشنبه افزایش داشت و افزایش قیمت گاز در ماه ژوئن را به 54 درصد رساند. کاهش شدید عرضه گاز روسیه در ماه جاری میلادی به‌سرعت بازارها را با کمبود مواجه کرده و باعث کاهش تقاضا در فصل تابستان و واردات بالای گاز طبیعی مایع‌شده است. کشورهای اروپایی اولویت را بر پر کردن ذخایر گازی خود برای فصل زمستان جهت جلوگیری از خاموشی گذاشته‌اند.

تاثیر کمبود گاز در کل اقتصاد اروپا دیده می‌شود. روند رشد اقتصاد کند شده و به فعالیت شرکت‌های انرژی آسیب رسیده‌است. شرکت بزرگ انرژی یونیپر آلمان به‌دنبال کاهش 40 درصدی عرضه گاز روسیه مجبور شده سوخت را با قیمت گرانتری خریداری کند.

منبع: تسنیم

403586