محور گفتگوی تلفنی عباس و بلینکن

محمود عباس، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین در این تماس تلفنی ضمن استقبال از سفر رئیس جمهور آمریکا به فلسطین، ابراز امیدواری کرد که این سفر فرصتی برای تقویت روابط دوجانبه باشد و به خلق فضایی برای ایجاد افق سیاسی در دستیابی به صلح عادلانه و همه جانبه بر اساس قوانین بین المللی، راه حل تشکیل "دو کشور" در مرزهای 1967 و پایان دادن به اشغال سرزمین فلسطین توسط اسرائیل کمک کند.
تصویر محور گفتگوی تلفنی عباس و بلینکن

به گزارش سایت خبری پرسون، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه آمریکا گفت: وضعیت میدانی در فلسطین قابل تحمل نیست و ما برای حفظ منافع مردم و کسب آزادی و استقلال آنها به تلاش خود ادامه خواهیم داد.

وفا گزارش داد، عباس ابراز امیدواری کرد که این سفر ترجمان توجه بایدن و دولت وی به اهمیت تحقق راه حل دو "کشوری"، توقف گسترش شهرک سازی‌ها، جلوگیری از اخراج فلسطینی‌ها از محله‌های قدس، توقف اقدامات یکجانبه و بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس شرقی و حذف سازمان آزادیبخش فلسطین از فهرست "تروریستی" آمریکا باشد.

وی افزود: تمام اقدامات یکجانبه و خصمانه اسرائیل نسبت به مردم، سرزمین و اماکن مقدس باید متوقف شود، به ویژه تجاوزات به مسجدالاقصی و ممنوعیت آزادی عبادت در کلیسای قیامت و تکرار مکرر آن، حمله به شهرها، روستاها و اردوگاه‌ها و کشتار شهروندان بی‌دفاع، تخریب خانه‌ها، تنگ‌کردن عرصه اقتصادی و قطع سرمایه‌های فلسطینی‌ها.

وی تاکید کرد که ادامه این رویه از سوی اسرائیل مستلزم اجرای تصمیمات شورای مرکزی فلسطین است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که وضعیت میدانی در فلسطین قابل تحمل نیست و ما برای حفظ منافع مردم و کسب آزادی و استقلال آنها به تلاش خود ادامه خواهیم داد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز بر اشتیاق بایدن برای سفر به منطقه و دیدار با محمود عباس با هدف تقویت روابط دوجانبه و یافتن بهترین راهکار برای حمایت از راه حل "دو کشوری" تاکید کرد و از اسرائیل خواست تا شرایط را بهبود بخشد و به پیشرفت ملموس در تمام سطوح دست یابد.

منبع: ایسنا

403578