افزایش ۲ برابری صادرات غیر نفتی استان بوشهر

دیرکل صمت استان بوشهر گفت: در حداقل زمان مجوز فعالیت واحد صنعتی صادر می‌شود؛ به طور متوسط در ۹ ماهه گذشته روزانه یک مجوز در استان صادر شده است.
تصویر افزایش ۲ برابری صادرات غیر نفتی استان بوشهر

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی صفوی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهرگفت :صادرات غیر نفتی این استان در سه ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ برابر شده است و با چهار میلیارد دلار جایگاه نخست کشور را دارد.

وی اضافه کرد: مراحل صدور مجوزها به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد همچنین پس از صدور مجوز یک یا ۲ روز تحویل زمین در شهرک‌های صنعتی استان بوشهر انجام می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خاطر نشان کرد: این استان در کاهش زمان صدور مجوز پیشرو است و همین موضوع انگیزه را برای سرمایه‌گذاری در استان بوشهر بالا برده است.

صفوی یادآور شد: در حال حاضر ۱۷۸ مجوز صنعتی و ۵۷۸ جواز تاسیس از سوی صمت استان بوشهر صادر شده است. همچنین ۵۷ هزار واحد صنعتی در استان فعالیت می‌کنند که ۱۴۳ هزار نفر اشتغال‌زایی دارند.

وی بابیان اینکه در سه بخش صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ۱۷۰ هزار نفر مشغول کار هستند، عنوان کرد: تا پایان امسال ۶۰ واحد تولیدی صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و سرمایه گذاری ۵۰۰۰ میلیارد تومان در این استان تکمیل و بهره برداری می شود و زمینه اشتغال ۲۰۰۰ نفر را ایجاد می‌کنند.

مدیرکل صمت استان بوشهر بابیان اینکه پارسال ۳۵ واحد راکد به چرخه تولید بازگشتند، تصریح کرد: امسال تلاش می‌شود ۵۰ واحد راکد دیگر در این استان به چرخه تولید برگردند.

صفوی بابیان اینکه استان بوشهر پارسال با ۱۰میلیارد دلار صادرات غیرنفتی آمار دوم کشور را کسب کرد، عنوان کرد: امسال صادرات غیر نفتی استان بوشهر در سه ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ برابر شده است و با چهار میلیارد دلار جایگاه نخست کشور را دارد.

وی گفت: واردات استان بوشهر درسه ماه سال جاری ۸۰۰ میلیون دلار بوده است؛ سمت و سوی واردات از کالاهای مصرفی به تجهیزات تولیدی و کالاهای واسطه‌ای تغییر کرده است. برنامه ریزی شده است تا از ظرفیت وارداتی استان بوشهر برای رونق تولید و اشتغال استفاده شود.

صفوی در خصوص با صدور کارت‌های بازرگانی گفت: بر اساس بررسی‌ها ۷۴ درصد از کارت‌های صادر شده، امسال تمدید شده است که این نشان دهنده داشتن فعال بودن صاحبان این کارت‌ها است.

وی تاکید کرد: برخی از صنایع در استان بوشهر کمتر از ظرفیت اسمی فعالیت دارند، با حمایت‌ها می‌توانیم آنها را به‌ظرفیت کامل برسانیم. به‌دنبال نوسازی و بازسازی برخی واحدهای صنعتی هستیم.

منبع: ایسنا

403549