واکنش سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر به موتورسواری زنان

حجت الاسلام خان محمدی در نشستی که با موضوع مشترک چگونگی ترویج فرهنگ ناب اسلامی امر به معروف و نهی از منکر در قم برگزار شد، امر معروف و نهی از منکر را امری همگانی دانسته و بر اجرای آن از سوی همه مسئولین و دستگاه ها تأکید کرد.
تصویر واکنش سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر به موتورسواری زنان

به گزارش سایت خبری پرسون، سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان این که آمران به معروف و ناهیان از منکر براساس قانون اقدام به معروف و نهی در جامعه می کنند، بیان داشت: به دلیل قانونی بودن مسئله کسی حق برخورد با آنها را ندارد.

وی با اشاره به مردمی بودن رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ادامه داد: وقتی کار و فعالیت مردمی باشد و مردم در رأس همه امور باشند، فعالیت ها به درستی پیش خواهد رفت و به سرانجام مطلوب خواهد رسید.

حجت الاسلام خان محمدی با بیان این که مردم در موارد مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی حق مطالبه گری از مسئولین را دارند و این مطالبه گری در مورد امر به معروف و نهی از منکر هم است، اضافه کرد: این ستاد برای اجرای درست برنامه ها و هدف مند شدن فعالیت ها، اقدام به اجرای طرح هایی کرده که یکی از آن حضور مردم در مساجد و محلات است.

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیان داشت: مساجد و محلات نقش مهمی در اجرای درست برنامه ها دارند و معتقدیم برای شکل گیری تمدن اسلامی باید فعالیت ها با محوریت مساجد و محلاتی و شورای راهبری آن انجام شود وقتی این کار صورت گیرد، بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی حل و فصل خواهند شد.

وی یکی از ظرفیت های مردمی را استفاده از اصناف عنوان کرد و اظهار داشت: هم اکنون سه و نیم میلیون مورد از اصناف در مسائل بقاء متبرکه و سایر موارد وجود دارند و می توانند نقش تعیین کننده ای مسائل کشور داشته باشند.

حجت الاسلام خان محمدی با اشاره به اینکه برای انجام برنامه های این ستاد با قوای سه گانه همفکری و هماهنگی هایی صورت گرفته، گفت: این همفکری و ارتباط گیری در بحث رفع نواقص قانونی در مورد آسیب های اجتماعی مانند سگ گردانی می تواند کمک بسیاری کند.

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیان داشت: الان در کشور در مورد سگ گرانی نواقص جدی وجود دارد و این همفکری ستاد امر به معروف با قوای سه گانه می تواند این مشکلات را بدرستی از بین ببرد.

وی اظهار داشت: سگ گردانی فرهنگی است که از غرب وارد کشور ما شده و بی توجهی به آن می تواند تبعات زیادی برای جامعه دینی و اسلامی ما به همراه داشته باشد.

حجت الاسلام خان محمدی گفت: امروز حتی در کشورهای توسعه یافته قوانینی در مورد سگ گردانی داریم و اجازه نمی دهند سگ وارد بوستانها شود، اما در کشور ما سگ ها در همه جا حتی درخانه، پارک ها و بوستانها حضوری فعال دارند و این امر سبب نارضایتی مردم و مطالبه گری آنها از مسئولین و سه قوه شده است.

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیان داشت: در مورد موتور سواری زنان هم قوانین به درستی در کشور مشخص نیست و خود همین موتور سواری زنان اگر به درستی مدیریت نشود می تواند آسیب های بسیار خطرناکی برای کشور به همراه داشته باشد.

وی اظهار داشت: این ستاد در مسائلی چون ترک فعل مسئولین، مفاسد اجتماعی مدیران و سایر موارد مطالبه گری دارد و در تلاش است این موارد نیز به سرانجام درستی در کشور ختم شود.

حجت الاسلام خان محمدی گفت: دولت سیزدهم با شعار مبارزه با فساد به میدان آمده و شورای امر به معروف هم در همه دستگاه ها شکل گرفته و الان هم قانون رعایت حجاب به همه دستگاه ها ابلاغ شده و انتظار این است این قوانین به درستی انجام شود.

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به شکل گیری شعب ویژه امر به معروف و نهی از منکر در دادگاه های کشور گفت: این شعب در حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر راه اندازی شده و قرار است به صورت ویژه به این پرونده رسیدگی شود.

وی نقش رسانه، وزارت ارشاد و میراث فرهنگی را در آگاهی سازی و همیاری و کمک به این ستاد در کشور در بحث امر به معروف و نهی از منکر، نظارت بر سینما و نظارت بر نمایش خانگی ضروری عنوان کرد و بیان داشت: انتظار ما از رسانه ملی در بحث ترویج امر به معروف و نهی از منکر و آگاه سازی مردم دو چندان است و اگر می خواهیم حقوق شهروندی به درستی در کشور اجرا شود باید صدا و سیما به کمک ستاد به امر به معروف بیاید.

حجت الاسلام خان محمدی گفت: یکی دیگر از برنامه های این ستاد برگزاری دوره های آموزش امر به معروف و نهی از منکر بوده است. در این رابطه دور اول با حضور 20 هزار داوطلب در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتر برگزار و الان هم به دنبال اجرای دور دوم آموزش امر به معروف هستیم.

منبع: جماران

403539