شروران تهران به دام افتادند

کلانشهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.
تصویر شروران تهران به دام افتادند

به گزارش سایت خبری پرسون، در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

دستگیری سارق مسافرکش نما در تهران

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی از شناسایی و دستگیری سارق مسافرکش نما که از خانم‌های مسافر زورگیری می‌کرد خبر داد.

سرهنگ کیانوش ناصری اظهار داشت: در پی ارجاع پرونده‌ای به پایگاه پنجم پلیس آگاهی با عنوان سرقت و زورگیری در پوشش مسافرکشی، بررسی موضوع در دستورکار اداره مبارزه با سرقت قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد، سارق سوژه خود را تحت عنوان مسافر از مبدا اسلام شهر به مقصد میدان آزادی سوار بر خودرو کرده و در طول مسیر با تهدید سلاح سرد اقدام به زورگیری اموال، گوشی تلفن همراه و وجه نقد می‌کند.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: کارآگاهان با انجام تحقیقات گسترده و به کارگیری اقدامات پلیسی، موفق شدند مخفیگاه وی را شناسایی و در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر کنند و در بررسی‌های مخفیگاه متهم اموال به سرقت رفته کشف شد.

سرهنگ ناصری با بیان اینکه سارق پس از دستگیری به سرقت به عنف موبایل، وجه نقد و … با شیوه زورگیری تحت پوشش مسافر کش اقرار کرد، افزود: در تحقیقات تکمیلی به دست آمد متهم سابقه دار بوده و به دفعات مختلف با عنوان آزار و اذیت مسافران زن تحت تعقیب بوده و تحمل کیفر داشته است.

وی به شهروندان توصیه کرد: به هیچ وجه به عنوان مسافر سوار خودروهای مشکوک نشوند و در صورت امکان از ناوگان‌های حمل و نقل عمومی استفاده کنند

کشف ۲۵ فقره موبایل قاپی و زورگیری

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری موبایل قاپ حرفه‌ای خبر داد و گفت: متهم به ۲۵ فقره سرقت زورگیری و موبایل قاپی با همکاری همدستش اعتراف کرد.

سرهنگ سید علی شریفی افزود: ماه گذشته تعدادی پرونده با موضوع موبایل قاپی به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.

وی ادامه داد: محتویات پرونده‌ها حکایت از آن داشت، ۲ موتورسوار با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت تلفن همراه افراد عبوری را سرقت و در صورتی که با مقاومت مال باخته مواجه می‌شدند از آنان زورگیری می‌کردند.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بیان داشت: هویت و مخفیگاه یکی از متهمان شناسایی شد و پس از هماهنگی‌های قضائی وی در مخفیگاهشان دستگیر و به ۲۱ فقره موبایل قاپی و ۴ فقره زورگیری با همکاری همدستش اعتراف کرد.

این مقام انتظامی گفت: تا کنون ۴ تن از مال باختگان شناسایی و به همراه متهم به دادسرای مربوط معرفی شده اند و دستگیری سارق متواری و کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.

کشف سلاح و مهمات در شمال تهران

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت از کشف ۴ قبضه سلاح و۷۲ عدد فشنگ جنگی در شمال پایتخت خبر داد.

سرهنگ سعید راستی گفت: در پی خبر دریافتی مبنی بر حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز توسط فردی در شمال تهران رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: مأموران پس از اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق به شناسایی هویت و مخفیگاه متهم در حوالی خیابان فرشته شدند.

وی افزود: پس از تکمیل اطلاعات مورد نیاز، روز گذشته پس از هماهنگی قضائی، در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی متهم در مخفیگاهش دستگیر و در این عملیات ۴ قبضه سلاح جنگی و مقادیری تجهیزات نظامی ممنوعه و نیز ۷۲ عدد فشنگ و یک دستگاه شوکر الکتریکی از این شرور کشف شد.

راستی به اعتراف متهم به بزه انتسابی در پی جویی های انتظامی اشاره کرد و ادامه داد: متهم اظهار کرد سلاح‌های کشف شده را با همکاری یکی از دوستانش از طریق مرز زمینی یکی از استان‌های شمالی وارد کشور کرده است.

وی خاطر نشان کرد: این فرد قصد فروش سلاح و تبلیغ در فضای مجازی را داشت که با اشراف اطلاعاتی و حضور به موقع مأموران پلیس موفق به فروش سلاح‌ها نشده است.

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در پایان با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت، از شهروندان خواست: تا گزارش‌های امنیتی و انتظامی خود را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند تا در کمترین زمان ممکن به آن رسیدگی و اقدام کنند.

کشف ۲۰ فقره موبایل قاپی

سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری موبایل قاپ جنوب تهران در مخفیگاهش خبر داد و گفت: متهم به ۲۰ فقره سرقت اعتراف کرد.

سرهنگ رسول بهرامی گفت: در پی افزایش سرقت تلفن همراه شهروندان به روش موبایل قاپی در محله امام زاده حسن رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان را تیمی از مأموران کلانتری این محل بر عهده گرفتند و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه سارق سابقه دار را شناسایی کردند افزود: با اخذ مجوز قضائی و بررسی حضور متهم در مخفیگاهش در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه متهم دستگیر و به کلانتری انتقال یافت.

سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری تهران بزرگ تصریح کرد: متهم ۲۸ ساله در تحقیقات اولیه به سرقت تلفن همراه به روش موبایل قاپی و ۲۰ فقره سرقت مشابه معترف شد و در این رابطه کلیه مال باختگان شناسایی و به کلانتری دعوت شدند.

سرهنگ بهرامی با اشاره به اینکه متهم دارای ۲ مورد سابقه موبایل قاپی و تحت پیگرد پلیس آگاهی می‌باشد در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم و شناسایی سایر مال باختگان ادامه دارد.

موبایل قاپ تکرو با ۱۵ فقره سرقت دستگیر شد

سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری موبایل قاپ تکرو محله جامی تهران حین سرقت خبر داد و گفت: تا کنون ۱۵ مال باخته متهم را شناسایی کرده اند.

سرهنگ حسین مافی گفت: در پی افزایش سرقت تلفن همراه توسط موتورسیکلت سواران با پلاک مخدوش در محدوده محله جامی تهران رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان را تیمی از مأموران کلانتری این محل بر عهده گرفتند و گشت زنی‌های هدفمند افزایش یافت.

وی با بیان اینکه مأموران در حال گشت زنی در نقاط جرم خیز به راکب یک دستگاه موتورسیکلت با پلاک مخدوش و که صورت خود را پوشانده بود مشکوک می‌شوند ادامه داد: مأموران موتورسیکلت را زیر نظر گرفته که در همین حین مشاهده کردند موتورسوار از غفلت یکی از شهروندان سو استفاده تلفن همراه وی را سرقت و به سرعت از محل متواری می‌شود که سریعاً جهت دستگیری متهم وارد عمل شدند.

سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به اینکه متهم در تعقیب و گریز صورت گرفته زمین گیر و با سلاح سردی که در دست داشته قصد درگیری با مأموران را داشت ولی با هوشیاری مأموران دستگیر و خلع سلاح شد تصریح کرد: در بررسی اولیه تلفن همراهی که لحظاتی قبل سرقت شده بود کشف شد و متهم ۲۰ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و ۱۵ فقره سرقت تلفن همراه به روش موبایل قاپی معترف شد.

سرهنگ مافی با بیان اینکه مال باختگان شناسایی و به کلانتری مراجعه کردند در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم و شناسایی سایر مال باختگان ادامه دارد.

منبع: مهر

403530