ترامپ می‌خواست فرمان لیموزین را در دست بگیرد

یکی از دستیاران سابق رییس‌جمهوری پیشین آمریکا شهادت داده که ترامپ درصدد به دست گرفتن کنترل فرمان خودروی لیموزین ریاست‌جمهوری بوده تا خود را به ساختمان کنگره برساند و به شورشیان ملحق شود!
تصویر ترامپ می‌خواست فرمان لیموزین را در دست بگیرد

به گزارش سایت خبری پرسون، کسیدی هاچینسون از دستیاران ارشد مارک میدوز، رئیس وقت دفتر کاخ سفید در دوره دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری سابق آمریکا، شهادتی شوکه‌کننده ارائه داد. او شهادت داد که ترامپ در روز ۶ ژانویه ۲۰۲۱، روز شورش و اشغال ساختمان کنگره در تلاش بوده که خود را به حامیان شورشی خود برساند و زمانی که او با مخالفت و ممانعت ماموران امنیتی روبه‌رو می‌شود، درصدد برآمده تا خود فرمان رانندگی لیموزین ریاست‌جمهوری را به دست بگیرد تا به شورشیان ملحق شود.

این دستیار سابق همچنین اذعان کرد که ترامپ خطرناک بودن تجمع حامیان خود در اطراف کاخ سفید که بعضی از آنها حامل تفنگ‌های سبک AR-۱۵ و تشنه سخنرانی آتشین او بودند را رد کرد. ترامپ درعوض پذیرش این نگرانی و ملاحظات امنیتی از نیروهای امنیتی خواست که غربالگری شرکت کنندگان را با مغناطیس‌سنج‌های فلزیاب متوقف کنند تا جمعیت بزرگ‌تر به نظر برسد.

هاچینسون، در شهادت ششمین روز جلسه استماع مجلس نمایندگان در مورد روز حمله ۶ ژانویه به کنگره توسط حامیان ترامپ، اظهار داشت که این گفته‌ ترامپ توسط تونی اورناتو، یکی از مقامات ارشد سرویس مخفی که معاون رئیس ستاد عملیاتی ترامپ بود، به او منتقل شده است.

با این حال، نیویورک تایمز و ان‌بی‌سی به نقل از منابعی در سرویس مخفی گفتند، رابرت انگل، رئیس بخش امنیتی ترامپ و همینطور راننده لیموزین ضمن رد روایت هاچینسون حاضر هستند با سوگند شهادت دهند که ترامپ هرگز به سمت فرمان خودرو لیموزین رییس‌جمهوری نرفته است. هاچینسون اما باز اصرار بر ادعای خود دارد و حتی گفت که انگل وقتی‌که اورناتو داستان را بازگو می‌کرد، در اتاق حضور داشت. نیویورک تایمز و سی ان ان به نقل از منابع ناشناس گفتند که اورناتو نیز این ماجرا را رد کرده و مایل به شهادت است.

هاچینسون اضافه کرد ترامپ خشمگین در این ماجرا گفت: «من رئیس جمهور واقعی هستم. اکنون من را به ساختمان کنگره ببرید». او گفت که ترامپ از صندلی عقب تلاش کرد تا فرمان خودروی سنگین ریاست جمهوری را به دست بگیرد و از شدت عصبانیت به یکی از مقامات سرویس مخفی حمله‌ور شد.

دونالد ترامپ نیز در پستی در شبکه اجتماعی‌اش، تروث گفت: «داستان جعلی او (هاچینسون) مبنی بر اینکه من سعی کردم فرمان لیموزین کاخ سفید را به دست بگیرم تا به ساختمان کنگره (کاپیتول) برسم، بیمارگونه و فریب‌کارانه است.»

جودی هانت، وکیل هاچینسون در توییتر نوشت: «او با سوگند شهادت داده و آنچه را که به او گفته شده بازگو کرده است. کسانی که از ماجراها اطلاع دارند نیز باید تحت سوگند شهادت دهند.»

403401