آغاز فینال مسابقات قرآن تلویزیونی «اسراء»

از امشب دوشنبه ۶ تیر‌ماه مرحله فینال یازدهمین دوره مسابقات تلویزیونی استعداد‌یابی قرآنی با عنوان «اسراء» از طریق شبکه قرآن و معارف سیما آغاز می‌شود.

تصویر آغاز فینال مسابقات قرآن تلویزیونی «اسراء»

به گزارش سایت خبری پرسون، دوره یازدهم مسابقه تلویزیونی اسراء که تنها مسابقه استعدادیابی رسانه ملی و کشور در حوزه قرآن کریم است، از دی‌ماه سال گذشته آغاز شد که در مرحله اول این رقابت‌ها بیش از ۱۰ هزار نفر حضور داشتند که از بین آنها ۱۴۰ نفر به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند. پس از آن نیز ۳۹ نفر به انتخاب هیئت داوران به فینال دوره یازدهم مسابقه تلویزیونی اسراء راه یافتند.

در این مرحله ۱۵ قاری در رشته سبک منشاوی، ۱۵ قاری در رشته سبک مصطفی اسماعیل و ۹ قاری نیز در رشته سبک عبدالباسط حضور دارند. در فینال این مسابقات هر شرکت‌کننده حدود چهار دقیقه تلاوت خواهد داشت.

مسابقه تلویزیونی اسراء در دوره یازدهم با حضور سیدمحد جواد حسینی، حامد ولیزاده و مهدی غلام‌نژاد داوری می‌شود و پخش فینال این مسابقه تلویزیونی از امشب ششم تیرماه آغاز می‌شود.

راه‌یافتگان به فینال این دوره از مسابقات از استان‌هایی همچون بوشهر، خوزستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، تهران، قزوین، البرز و قم هستند.

تیم تهیه مسابقه تلویزیونی اسراء برای معرفی بیشتر فینالیست‌های این دوره، به شهر محل زندگی شرکت‌کنندگان رفته و مستندهای کوتاهی از این افراد تهیه کرده است. این مستندها که زمان آن بین ۵ تا ۱۰ دقیقه است، قبل از تلاوت هر شرکت‌کننده پخش خواهد شد.

مسابقه استعدادیابی قرآنی اسراء با اجرا و تهیه‌کنندگی سیدوحید مرتضوی به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود.

منبع: فارس

403035