چطور به بهترین شکل ممکن یادداشت برداری کنیم؟

اگر شما میخواهید تمام مفاهیم درسی را به طور کامل یاد بگیرید باید از قسمت های مهم آن درس نوت برداری کنید، و نوت برداری اصول خاص خودش را دارد.
تصویر چطور به بهترین شکل ممکن یادداشت برداری کنیم؟

به گزارش سایت خبری پرسون، همه ما می دانیم که نوت برداری باعث می شود تا فهم و درک بهتری نسبت به چیزی که در حال مطالعه هستیم؛ پیدا کنیم اما گاهی اوقات نمی دانیم که روش صحیح نوت برداری چگونه است. روشی که باید آن را انجام دهید در این قسمت به شما توضیح خواهیم داد، انچه خواهید خواند اصول به ظاهر ساده ای است که تاثیر قابل توجهی داشته و اکثر افراد از آن پیروی میکنند.

آماده باشید

اول از همه چیز هایی که لازم دارید را فراهم کنید. به عنوان مثال کاغذ مورد نظر را بردارید. حتماً خودکار، مداد، پاک کن و غلط گیر داشته باشید تا هنگام یادداشت برداری دچار مشکل نشوید. اگر از لپ تاپ استفاده می کنید، حتماً آن را شارژ کنید و به طور کلی هر وسیله ای که فکر می کنید نیاز است را بردارید.

آمادگی درسی پیدا کنید

قبل از اینکه وارد کلاس، میتینگ یا هر جلسه ای شوید، اول نوت های جلسه قبل را با خودتان مرور کنید. انجام این کار باعث می شود که فهم بهتری از درس امروز داشته باشید و در نتیجه سریع تر یادداشت برداری می کنید.

به طور فعال شنونده باشید

هنگامی که می خواهید نوت بردارید، ممکن است که اشتباه کنید. باید سعی کنید که شنوایی خود را در حد فعال نگه دارید. سوالات خود را بپرسید و توجه و تمرکز تان را افزایش دهید و سعی کنید که همیشه با توجه، کلاس را ادامه دهید.

روی کاغذ یادداشت برداری کنید

بسیاری از افراد داخل لپ تاپ یا تبلت نوت برداری می کنند اما بهترین حالت یادداشت برداری با قلم؛ خودکار است که با دست این کار را انجام دهید که هم سرعت تان بالا برود و هم دفعه بعدی بهتر مطالعه خواهید کرد.

از سوال پرسیدن نترسید

یادداشت هایی که برمی دارید، برای جلسات بعدی بسیار مفید واقع می شوند بنابراین بهتر است اطلاعات کاملاً صحیح با دسته بندی مناسب را در آن ها وارد کنید و اگر جایی شک دارید، حتما سوال بپرسید.

روی مفاهیم کلیدی و کلمات کلیدی تمرکز کنید

مهم ترین تغییری که باید در مهارت یادداشت برداری خود داشته باشید، این است که تمرکز شما روی مفاهیم و کلمات کلیدی باشد. مرتبط ترین اطلاعات را تشخیص دهید. عبارات و کلمات کلیدی را بشناسید و سعی کنید چیز هایی که لازم هستند را حتماً داخل نوت قرار دهید و آن ها را جا نیندازید.

فقط چیز هایی را که نمی دانید یادداشت کنید

هنگام یادداشت برداری نباید زمان خود را صرف نوشتن چیز های قدیمی کنید.

از روش سوال و جواب استفاده کنید

برای این که فهم بهتری داشته باشید می توانید جمله اول را به صورت سوال بنویسید و پاسخ آن را مقابلش با تقسیم بندی و با کلمات کلیدی پیاده کنید.

402885