نقش مهم ذوب آهن اصفهان در حوزه ارزآوری با صادرات چشمگیر

دکتر علیرضا مقدسی معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی و رئیس کل گمرک ایران و هیات همراه پنج شنبه دوم تیرماه با حضور در ذوب آهن اصفهان ضمن دیدار و گفتگو با مدیرعامل و دیگر مسئولین این مجتمع عظیم صنعتی، در آیین افتتاح ساختمان جدید گمرک اختصاصی ذوب آهن شرکت نمود.
تصویر نقش مهم ذوب آهن اصفهان در حوزه ارزآوری با صادرات چشمگیر

به گزارش سایت خبری پرسون، گمرک اختصاصی ذوب آهن اصفهان، اولین گمرک اختصاصی واحدهای تولیدی کشور محسوب می شود که در دهه پنجاه همزمان با تاسیس این شرکت آغاز به کار نمود و هم اکنون عمده واردات و صادرات ذوب آهن از این طریق انجام می شود.

رئیس کل گمرک ایران در آیین افتتاح ساختمان جدید گمرک اختصاصی ذوب آهن اصفهان گفت: این شرکت، یک مجموعه پرتلاش و پرتوان در صنعت کشور محسوب می شود که با صادرات چشمگیر محصولات خود نقش مهمی در ارزآوری ایفا کرده است.

وی افزود: گمرک به عنوان یک نهاد حاکمیتی وظیفه حمایت کامل از تولید را دارد و باید به گونه ای عمل کند که وقفه ای در تولید کشور ایجاد نشود و لذا از تمام ظرفیت های قانونی برای همکاری با صنایع از جمله ذوب آهن اصفهان استفاده می کنیم.

دکتر مقدسی اظهار داشت: گمرک در کنار ذوب آهن اصفهان است چرا که این شرکت را پشتوانه ای برای صنعت کشور می دانیم و تلاشگران آن نیز در واقع ایثارگرانی هستند که در برابر تحریم های اقتصادی جهاد می کنند.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز ضمن تقدیر از مسئولین گمرک کشور که حمایت از تولید را در اولویت قرار داده اند، گفت: این شرکت از سال گذشته حرکت تازه ای را در بخش تامین پایدار مواد اولیه از طریق ورود به معدن داری و فراوری مواد اولیه آغاز کرده است. بخشی از تامین مواد اولیه که از طریق واردات تامین می شود، بستگی بسیاری به همکاری گمرک و مسائل مربوط به مبادی ورودی کشور دارد که در این زمینه تعاملات بسیار خوبی با گمرک برقرار شده است تا خدشه ای به تولیدوارد نشود.

وی با اشاره به اینکه ذوب آهن اصفهان همکاری خوبی با گمرک در دهه های گذشته داشته و قطعاً این همکاری ها توسعه می یابد، افزود: با توجه به مازاد تولید فولاد و سرانه مصرف فولاد، صادرات اهمیت ویژه ای برای واحدهای تولیدکننده فولاد دارد که برخی مسائل آن که به مبادی خروجی مربوط است از طریق همکاری و تعامل با گمرک کشور حل می شود.

مهندس رخصتی افزود: ذوب آهن اصفهان سال گذشته یک میلیون و صد و پنجاه هزار تن صادرات داشته که این امر امسال نیز با جدیت دنبال می شود و البته تعامل با گمرک در دستیابی به این هدف نقش مهمی دارد. لذا در جلسات ودیدارها با مسئولین گمرک کشور، مشکلات موجود در صادرات و راهکارهای آن بررسی می شود تا از طریق توسعه صادرات بتوانیم ارز آوری بیشتری داشته باشیم و به اقتصاد کشور نیز کمک شود.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: این شرکت تامین نیازهای داخل را در اولویت قرار داده است و تنها مازاد تولید صادر می شود که ارز حاصل از آن نیز صرف واردات مواد اولیه و تجهیزات می شود که در عمل برای حفظ تولید بسیار ضروری است.

شایان ذکر است ساختمان جدید گمرک اخصاصی ذوب آهن اصفهان با مساحت ۱۸۵ متر با حضور مسئولین گمرک کشور و استان اصفهان و مسئولین این شرکت افتتاح شد که مجهز به فیبر نوری بوده و در تسهیل ارتباطات مربوط به این گمرک که در بین ۵۰ گمرک برتر کشور قرار دارد ، بسیار موثر است.

402756