هوا گرم تر می شود

یک کارشناس هواشناسی از گرمتر شدن هوا در بیشتر نقاط کشور خبر داد.
تصویر هوا گرم تر می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، «فریبا گودرزی» به تازه‌ترین وضعیت جوی کشور اشاره کرد و افزود: امروز (جمعه) از غلظت گرد و خاک موجود در نیمه غربی، نواحی مرکزی و شرقی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز کاسته می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: امروز و فردا در برخی نقاط مثل سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شرق هرمزگان، ارتقاعات البرز مرکزی و شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک خواهیم داشت.

گودرزی گفت: روز یکشنبه همین شرایط در آذربایجان‌های شرقی و غربی رخ می‌دهد و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته آتی در اکثر مناطق کشور جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: از بعدازظهر شنبه و طی روز یکشنبه مجددا شرایط برای خیزش گرد و خاک در کشور عراق مهیا شده، این گرد و خاک به مناطق غربی کشور منتقل می‌شود و به دنبال آن کیفت هوا کاهش می‌یابد.

به گفته وی، از بعد از ظهر روز یکشنبه تا اواخر هفته در نیمه شرقی و مرکزی کشور وزش بادهای شدید و خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد.

گودرزی اظهار کرد: تا اواسط هفته آینده نیز در اکثر مناطق کشور افزایش دما را خواهیم داشت و هوا در بیشتر نقاط گرم‌تر می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان امروز تهران را صاف و گاهی همراه با وزش باد شدید اعلام کرد و گفت: بیشینه دمای امروز تهران به ۳۷ درجه بالای صفر خواهد رسید.

402698