عزت‌الله انتظامی حامی راه‌اندازی موسسه هنرمندان پیشکسوت بود

گزارشی از مراسم یادبود و بزرگداشت استاد عزت‌الله انتظامی را به بهانه نود و هشتمین سالروز تولد  این هنرمند فقید سینما، تئاتر و تلویزیون بخوانید.
تصویر عزت‌الله انتظامی حامی راه‌اندازی موسسه هنرمندان پیشکسوت بود

به گزارش سایت خبری پرسون، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با اشاره به آنکه زنده‌نام عزت‌الله انتظامی همواره دغدغه‌مند مشکلات پیکسوتان عرصه هنر به ویژه سینما و تئاتر بود گفت: این هنرمند ارزشمند حامی و مشوق خوبی برای راه‌اندازی موسسه هنرمندان پیشکسوت بود.

به بهانه نود و هشتمین سالروز تولد استاد عزت‌الله انتظامی مراسم یادبود و بزرگداشت این هنرمند فقید سینما، تئاتر و تلویزیون با حضور سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، شکرخدا گودرزی رئیس خانه موزه عزت‌الله انتظامی، فلور انتظامی همسر عزت‌الله انتظامی و تعدادی از هنرمندان پیشکسوت با همکاری موسسه هنرمندان پیشکسوت، خانه موزه عزت‌الله انتظامی و شهرداری منطقه ۱ تهران شامگاه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ برگزار شد.

استاد انتظامی همواره دغدغه هنرمندان را داشت

استاد انتظامی در سال ۱۳۹۰ اسامی هنرمندانی که مشکلات معیشتی و درمانی داشتند را همیشه به همراه داشت و هرجایی که مسئول و مدیر فرهنگی را که ملاقات می‌کرد این لیست را به او می‌داد و برای آنها درخواست کمک می‌کرد

سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در این مراسم با بیان آنکه خوشحالم این اتفاق خوش آیند رخ داده است و ما امروز به بهانه سالروز تولد استاد عزت‌الله انتظامی گرد هم جمع شدیم و یاد او را گرامی می‌داریم. گفت: امشب بیشتر می‌خواهم راجع به مسائل اجتماعی که استاد دغدغه آن‌ها را داشتند صحبت کنم.

سرپرست برج آزادی ادامه داد: استاد انتظامی در سال ۱۳۹۰ اسامی هنرمندانی که مشکلات معیشتی و درمانی داشتند را همیشه به همراه داشت و هرجایی که مسئول و مدیر فرهنگی را که ملاقات می‌کرد این لیست را به او می‌داد و برای آنها درخواست کمک می‌کرد .

وی با اشاره به آنکه همان لیست باعث ارتباط دوستی بنده با آقای انتظامی شد خاطرنشان کرد: استاد این لیست را در جایی به آقای حمید شاه‌آبادی - معان اسبق هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - تحویل داد و آقای شاه‌آبادی هم مسئولیت پیگری را بر عهده من گذاشت.

راه‌اندازی موسسه هنرمندان پیشکسوت سال‌ها در فکر استاد نتظامی بود

همچنین حضورهای استاد در موسسه باعث اعتمادسازی سایر هنرمندان پیشکسوت از جمله زنده‌یادان داود رشیدی، محمدعلی کشاورز، جمشید مشایخی و علی نصیریان، داریوش ارجمند و بسیاری دیگر از این فرهیختگان برای حمایت از این موسسه شد

عظیمی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به راه‌اندازی موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: زمانی که مسئولیت موسسه هنرمندان پیشکسوت به من محول شد ترس بزرگی داشتم؛ به خاطر اینکه آن زمان موسسه به جز یک برگ کاغذ هیچ چیز دیگری نبود. اما استاد انتظامی با من تماس گرفت و گفت این همان چیزی است که من سال‌هاست به دنبال آن هستم.

وی افزود: همین صحبت استاد انتظامی باعث امیدواری و تشویق من شد تا با جدیت بیشتری دنبال گسترش موسسه باشم. علی‌رغم آنکه استاد به دلایل مختلف کمتر در مراسم یا اماکن حضور پیدا می‌کرد، ولی چندین مرتبه با حضور درموسسه هنرمندان پیشکسوت و برگزاری نشست‌های خبری و حتی دیدار صمیمانه با همکاران موسسه تلاش کرد تا نظر و حمایت مقامات و مسئولین را به این موسسه جلب کند.

عظیمی تصریح کرد: همچنین حضورهای استاد در موسسه باعث اعتمادسازی سایر هنرمندان پیشکسوت از جمله زنده‌یادان داود رشیدی، محمدعلی کشاورز، جمشید مشایخی و علی نصیریان، داریوش ارجمند و بسیاری دیگر از این فرهیختگان برای حمایت از این موسسه شد.

در ادامه این مراسم علی دهکردی -نایب رئیس انجمن بازیگران، عزت‌الله رمضانی‌فر، داریوش مودبیان و امیرشهاب رضویان سخنرانی و خاطراتی را از استاد عزت‌الله انتظامی گفتند .

در پایان مراسم استاد کیوان ساکت دقایقی با تکنوازی سه‌تار حاضران در سالن را مدهوش هنر خود کرد و درپایان کیک تولد استاد عزت‌الله انتظامی توسط فلور انتظامی (همسر وی) میان حضار تقسیم شد.

محمدتقی شاهرخ، اسحاق خانزادی، محمدعلی ساربان، محبوب عارفی، حمید انگجی، داریوش مودبیان، کیوان ساکت، گوهر خیراندیش، عزت‌الله رمضانی‌فر، محسن کوهستانی و صدیق تعریف هنرمندان پیشکسوت حاضر در این مراسم بودند.

منبع: ایرنا

402538