به گزارش سایت خبری پرسون، بحث افزایش نرخ شویندهها از اوایل اردیبهشت مطرح و ابتدا با مخالفت وزارت صمت مواجه شد. حتی در مقطعی در شبکههای اجتماعی برگهای با عنوان صورتجلسه انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران مبنی بر افزایش نرخ ۵۰ تا ۸۰ درصدی انواع شوینده منتشر شد، اما در نهایت ستاد تنظیم بازار سقف افزایش نرخ این محصولات را ۲۵ درصد اعلام کرد.
اما در همان مقاطعی که با افزایش نرخ این محصولات مخالفت شد، اخباری از کاهش عرضه محصولات شوینده منتشر شد و میانه خرداد ماه نیز رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرفکنندگان استان تهران این موضوع را تایید و تاکید کرد که کاهش عرضه به معنی کاهش تولید و امتناع از عرضه است که در سرفصلهای تخلف میگنجد.
در این رابطه مرتضی جعفری شرایط بازار شوینده را پایدار توصیف کرد و گفت: بعد از تصویب افزایش نرخ ۲۵ درصدی شرایط پایدار به بازار شوینده بازگشته و تولیدکنندگان کالا را به طور کامل عرضه میکنند. عطش خرید هم وجود ندارد و آرامش بر بازار حاکم است.
وی افزود: تولیدکنندگان قبل از دریافت مجوز افزایش قیمت، با توجه به افزایش دستمزد، کرایه حمل و تورم سالانه مشکلاتی داشتند. اما سازمان حمایت تا دو هفته پیش با افزایش نرخ محصولات شوینده موافقت نکرد و درحالحاضر کالاها با افزایش ۲۵ درصدی نرخ نسبت به سال قبل عرضه میشود.
گزارشهای میدانی هم تایید میکند که مشکل کاهش عرضه در بازار شوینده برطرف شده است.
منبع: ایسنا