ارائه خدمات به 15 هزار زائر خارجی اربعین حسینی در گیلان

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان گفت: استان گیلان با محوریت شهرستان آستارا آمادگی پذیرایی از 15 هزار زائر خارجی اربعین حسینی را در اختیار دارد.
تصویر ارائه خدمات به 15 هزار زائر خارجی اربعین حسینی در گیلان

به گزارش سایت خبری پرسون،مجید دوهندو بیان اینکه استان گیلان آماده پذیرایی از زوار اربعین و اعزام آنان به کشور عراق است، اظهار کرد: هر ساله تعداد قابل توجه‌ای از زوار اربعین از استان گیلان راهی سرزمین کربلا شده و با امام شهید خود در ایام اربعین تجدید بیعت می‌کنند.

به گفته رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات و عالیات گیلان تعداد قابل توجه‌ای از زوار اربعین از کشورهای خارجه از ایران به کشور عراق و شهر کربلا سفر می‌کنند لذا استان گیلان آماده پذیرایی از ۱۵ هزار زائر خارجی اربعین حسینی با محوریت آستارا است.

وی از ورود بیش از ۱۵ هزار زائر خارجی از مرز زمینی آستارا به جمهوری اسلامی در ایام اربعین خبر داد و افزود: شهرستان مرزی آستارا یکی از مهم‌ترین شهرهای مرزی کشور بوده و نقش محوری در اربعین حسینی امسال همانند سال‌های گذشته دارد.

دوهندو با تأکید بر لزوم توجه به رفع کاستی‌های موجود در پایانه مرزی آستارا در راستای تردد روان زائران خارجی اربعین حسینی بیان کرد: آستارا محل ورود زائران و رودبار محل خروج آنها از استان گیلان است و شهرستان تالش نیز در این رابطه به کمک شهرستان آستارا جهت آماده سازی کامل استقبال از زائران خارجی خواهد آمد.

وی وحدت و همدلی را دلیل استقبال خوب مردم استان گیلان از زوار اتباع خارجه اربعین دانست و تصریح کرد: از همه دستگاه‌های اجرایی وخدمات‌رسان به ویژه در شهرستان آستارا درخواست دارم در کمک به روند پذیرایی و خدمات به زائران خارجی اربعین حسینی از هیچ تلاشی دریغ نکنند، به همین منظور نیروهای بسیج و سپاه با جان و دل و عشق به امام حسین(ع) در جریان ارائه خدمات به زائران خارجی در موکب ها ورود خواهند کرد.

فارس

402241