بررسی تخلفات اصناف در ماه گذشته

طبق اعلام سازمان حمایت، در اردیبهشت امسال، ۴۱ هزار و ۶۵۴ مورد گشت مشترک با سازمان تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه‌ها از جمله وزارت جهاد کشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، اتاق اصناف و اتحادیه ها وغیره برای کنترل بازار و مبارزه با گرانفروشی انجام شده است.
تصویر بررسی تخلفات اصناف در ماه گذشته

به گزارش سایت خبری پرسون، طبق اعلام سازمان حمایت، در اردیبهشت امسال، ۴۱ هزار و ۶۵۴ مورد گشت مشترک با سازمان تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه‌ها از جمله وزارت جهاد کشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، اتاق اصناف و اتحادیه ها وغیره برای کنترل بازار و مبارزه با گرانفروشی انجام شده است.

در نتیجه این بازرسی‌ها برای ۹۱۰۷ واحد صنفی به دلایل درج نکردن قیمت، گرانفروشی، صادر نکردن فاکتور، خودداری از عرضه کالا و دیگر تخلفات صنفی، پرونده تخلف تشکیل و پرونده متخلفان به ارزش بیش از ۵۱۱ میلیون تومان برای صدور رای نهایی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

چگونه شکایت کنیم؟

مردم می‌توانند با مراجعه به ستاد خبری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و شهرستان‌های تابع شکایت خود را تنظیم کنند یا از طریق تلفن (۱۲۴)، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.ir، سایت (۱۲۴.ir) و اپلیکیشن "آپ" شکایت خود را مطرح کنند.

طبق قانون نظام صنفی، گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع، فروش اجباری، ‌عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب از جمله مهم‌ترین تخلفات صنفی است.

منبع: ایسنا

402221