حملات روسیه بر اوکراین شدت گرفت

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در ویدئو شبانه خود گفت: «ظاهرا این هفته ما باید انتظار حملات شدیدتری را از جانب روسیه داشته باشیم. ما داریم آماده می‌شویم.»
تصویر حملات روسیه بر اوکراین شدت گرفت

به گزارش سایت خبری پرسون، رئیس‌جمهوری اوکراین درست چهار روز پس از حمله روسیه به اوکراین، ۲۸ فوریه ۲۰۲۲ درخواستی را برای پیوستن کشورش به اتحادیه اروپا امضا کرد.

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز جمعه اظهار کرد که این کمیسیون به شورای اروپا توصیه کرد تا عنوان «نامزد عضویت در این اتحادیه» به اوکراین اعطا شود. البته چنین موضوعی با این پیش فرض است که این کشور اصلاحات مهم بیشتری انجام دهد.

همچنین وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه در لوکزامبورگ درخصوص راهکارهای مختلف جهت آزاد سازی میلیون‌ها تن غلات از اوکراین گفت‌وگو خواهند کرد.

از آغاز حمله روسیه به اوکراین (۲۴ فوریه) و همزمان با اعزام هزاران سرباز روسی به اوکراین، بنادر دریای سیاه اوکراین مسدود شده‌اند و بیش از ۲۰ میلیون تن غلات در سیلوهای این کشور گیر کرده است.

روسیه و اوکرین با هم قریب به یک سوم از گندم جهان را تامین می‌کنند. همچنین اوکراین به تنهایی بزرگترین و اصلی‌ترین صادرکننده ذرت، جو، روغن آفتابگردان است و روسیه و بلاروس هم بیش از ۴۰ درصد از صادرات جهانی پتاس را برعهده دارند.

منبع: ایسنا

402139

مطالب مرتبط