کمک بوریس جانسون به زلنسکی برای پیروزی اوکراین

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس که اوایل ماه جاری میلادی از رای عدم اعتماد جان سالم به در برده بود، از سوی ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین مورد استقبال قرار گرفت.
تصویر کمک بوریس جانسون به زلنسکی برای پیروزی اوکراین

به گزارش سایت خبری پرسون، جانسون همچنین پیشنهاد برگزاری یک عملیات آموزشی بزرگ برای نیروهای اوکراینی را مطرح کرد که هر ۱۲۰ روز می‌تواند تا ۱۰ هزار سرباز اوکراینی را آموزش دهد.

وی افزود: دیدار امروز من با توجه به جنگ اوکراین پیامی واضح و شفاف برای مردم این کشور است؛ انگلیس با شماست و ما تا زمانیکه این جنگ پایان پذیرد، با شما هستیم. به همین دلیل است که من به زلنسکی پیشنهاد یک برنامه آموزش نظامی بزرگ و جدید را مطرح کردم که می‌تواند تغییری در وضعیت این جنگ به وجود بیاورد. بهره برداری از نیروهای قدرتمند باعث می‌شود تا اوکراینی‌ها به پیروزی برسند.

این سفر غیرمنتظره نشانه دیگری از حمایت جانسون از زلنسکی از زمان حمله روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی به این کشور محسوب می‌شود که البته باعث دلخوری برخی از قانونگذاران انگلیسی هم شده است.

برخی از آنها پس از آنکه جانسون کنفرانسی را در شمال انگلستان لغو کرد، خشمگین شدند چون در آنجا برخی از محافظه کارها کرسی‌های پارلمانی حزب اپوزیسیون کارگر را برای نخستین بار از ۲۰۱۹ برنده شدند.

این سفر همچنین درست یک روز پس از آن انجام شد که مقام‌های ارشد دولت‌های فرانسه، آلمان، ایتالیا و رومانی به کی‌یف رفته و وضعیت کاندیداتوری اوکراین را برای پیوستن به اتحادیه اروپا مورد حمایت قرار دادند.

زلنسکی در دیدارش با جانسون همچنین گفت: روزهای بسیاری از این جنگ ثابت کرده است که حمایت انگلیس از اوکراین محکم و قاطعانه است. خوشحالم که دوست بزرگ کشورمان، بوریس جانسون را دوباره در کی‌یف می‌بینم.

زلنسکی در بیانیه‌ای همراه با جانسون گفت: من و نخست وزیر انگلیس در مورد وضعیت بازی در خط مقدم و نیاز به افزایش تدارکات تسلیحات سنگین و ایجاد دفاع هوایی اوکراین بحث کردیم. ما دیدگاه مشترکی در مورد چگونگی حرکت به سوی پیروزی داریم چرا که این دقیقا همان چیزی است که اوکراین به آن نیاز دارد؛ پیروزی دولت ما.

جانسون نیز گفت: ما یکبار دیگر در اینجا هستیم تا تاکید کنیم که در کنار شماییم. ما برای تشدید تحریم‌ها علیه روسیه و حمایت دیپلماتیک از اوکراین کمک می‌کنیم.

منبع: ایسنا

401831