برای خروج از NPT در مجلس بحثی نشده است/زیربار توافق یک‌طرفه نمی‌رویم

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت:فعلا برای خروج از NPT در مجلس بحثی نشده است این موضوع را باید سیاست‌های کلی نظام مشخص کند.
تصویر برای خروج از NPT در مجلس بحثی نشده است/زیربار توافق یک‌طرفه نمی‌رویم

به گزارش سایت خبری پرسون، حسن همتی عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به صدور قطعنامه علیه کشورمان در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: صدور این قطعنامه علیه کشورمان با همکاری سه کشور اروپایی (آلمان، فرانسه و انگلیس) و با همراهی آمریکا و فشار لابی صهیونیست قابل پیش‌بینی بود.

وی با بیان اینکه طرف‌های اروپایی مذاکرات هسته‌ای عملاً هیچ کاره و دنبال‌رو سیاست‌های آمریکا هستند، ادامه داد: در مذاکرات هسته‌ای ایران و طرف‌های غربی در آن سوی میز مذاکره آمریکا تمام سیاست‌ها را اعلام می‌کند و همه‌کاره است و اروپایی‌ها از خود اختیاری ندارند.

نماینده تکاب و شاهین‌دژ در مجلس با تاکید براینکه عدم پذیرش شروط ایران از سوی طرف‌های غربی برای احیا برجام منجر به این شده که روند مذاکرات به کندی پیش‌ برود، اضافه کرد: ایران در مذاکرات 2 شرط لغو تحریم‌ها و راستی‌آزمایی را مطرح کرد که طرف‌های غربی آن را تاکنون نپذیرفته‌اند که این موضوع باعث شده که روند مذاکرات به صورت مطلوبی دنبال نشود.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس تصریح کرد: غربی‌ها در مذاکرات به دنبال رسیدن به توافق نیستند و مذاکره را دست‌آویزی برای اجماع جهانی علیه ایران تبدیل کرده‌اند.

همتی با بیان اینکه متاسفانه امروز شورای حکام آژانس بین‌المللی و سایر نهادهای بین‌المللی به دنبال نوکری آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و عملاً هیچ‌کاره هستند، عنوان کرد: نمونه این موضوع هم سفر آقای گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سرزمین‌های اشغالی پس از سفر به تهران بود.

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که شروط ایران در مذاکرات پذیرفته نشود توافقی حاصل نمی‌شود، اظهار کرد: اگر توافقی هم صورت گیرد قطعا یکطرفه است که ایران دیگر زیربار هیچ توافق یک‌طرفه‌ای که همراه با زور و تهدید باشد نمی‌رود.

نماینده تکاب در مجلس درباره بحث‌های مطرح شده در رسانه‌ها برای خروج ایران از NPT پس از صدور قطعنامه علیه کشورمان در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: فعلا در این زمینه در مجلس بحثی نشده است این موضوع را باید سیاست‌های کلی نظام مشخص کند و در صورت صلاحدید این اقدام انجام می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس درباره اعمال تحریم‌های جدید از سوی آمریکا علیه کشورمان، اظهار کرد: آمریکایی‌ها از یک سو بحث از مذاکره را مطرح می‌کنند و از سوی دیگر تحریم‌های را علیه کشورمان اعمال می‌کند که این دو موضوع بی‌اعتمادی ملت ایران به واشنگتن را بیش از گذشته می‌کند.

401828