ضرغامی؛

درآمدهای دولت صرف بدهی‌های گذشته می‌شود

وزیر میراث فرهنگی گفت: هرچه دولت درآمد کسب می‌کند، بابت بدهی‌های گذشته هزینه می‌شود.
تصویر درآمدهای دولت صرف بدهی‌های گذشته می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که در جریان سفر هیئت دولت به اصفهان به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در شهرستان اصفهان حضور دارد، عصر پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی با علما و روحانیون حاضر شد.

ضرغامی در این جلسه اظهار داشت: در فضای مجازی جو سنگینی علیه روحانیت وجود دارد. از این رو امروزه روحانیت در ایران مظلوم‌ترین قشر هستند. طلاب و روحانیون در حوزه‌های علمیه در پایین‌ترین سطح معیشت زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: روحانیت ما اصالت بی‌نظیر به خصوص در اصفهان دارد و این نقطه قوت ما است و در شمارش مزیت‌ها، حتماً روحانیت و بدنه دینی مزیت ما است.

وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمانی نیاز داریم که روحانیت وظیفه دفاع از انقلاب اسلامی و اصل اسلام را انجام دهد تاکید کرد: در دیدار با آیت‌الله سیستانی، ایشان تاکید کردند که از اسلام و انقلاب‌اسلامی باید دفاع کرد. امروز دولت وارث مشکلات بسیار گسترده‌ای است. طبق آخرین گزارش بانک مرکزی رشد اقتصادی ایران در حال حاضر ۵.۴ درصد بوده و این رقم خوبی است. دولت در شروع خوب کار کرد ولی مشکلات دیگری داریم که عمدتاً بحث گرانی‌ها است.

ضرغامی افزود: هرچه دولت درآمد کسب می‌کند، بابت بدهی‌های گذشته هزینه می‌شود. رئیس جمهور عادت به بیان این مطالب ندارند و وقت غیرمتعارفی برای اداره کشور می‌گذارد. دولت یک‌پارچه در حال کار و برنامه‌ریزی است.

وی با اشاره به اصلاحات اقتصادی تاکید کرد: حذف ارز ترجیحی ضرورتی بود که باید اتفاق می‌افتاد. این ارز به افرادی تعلق یافت که قرار بود کالاهای اساسی وارد کنند، اما سرنوشت این ارز نامشخص بود و به گفته رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه ۱۸ میلیارد دلار ارزی که برای خرید کالاهای اساسی اختصاص داده شده بود، هیچ وقت به کشور باز نگذشت.

وزیر میراث فرهنگی افزود: دولت تصمیم گرفته این ارز را نه به تاجر، به مردم مستقیم اختصاص یابد؛ اما کار سنگین و زمان و ابزار می‌رود. امیدوارم که برنامه‌های مدنظر دولت اجرایی شود و از پیچ تاریخی عبور کنیم.

401711