رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی رشت:

شهر وضعیت نزدیک به قرمز در زمینه خطر وقوع زلزله دارد

عضو شورای شهر رشت گفت: 8 هزار واحد مسکونی در شهر رشت وجود دارد که ساخت و ساز آنها به صورت غیرمجاز انجام شده است.
تصویر شهر وضعیت نزدیک به قرمز در زمینه خطر وقوع زلزله دارد

به گزارش سایت خبری پرسون، سید شمس شفیعی در نطق پیش از دستور چهل و دومین جلسه علنی شورای شهر رشت اظهار داشت: اگر حادثه ای شبیه زلزله نسبتا قوی در شهر رشت رخ دهد متروپل های بسیار زیادی بر جای خواهد ماند پس باید تاتش کنیم تا از بخش عظیمی از این حادثه احتمالی جلوگیری کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به حادثه اخیر در آبادان خاطرنشان کرد: گزارش های رسمی و غیر رسمی در خصوص حادثه متروپل نشان میدهد عامل اصلی ایجاد این حادثه، عدم نظارت صحیح بر روند ساخت و ساز این ساختمان بوده است.

وی یادآور شد: شورای ششم از ابتدای شروع کار تاکنون تلاش داشته تا بر روند اجرای صحیح ساخت و ساز از ابتدای صدور پروانه تا ارائه پایانکار نظارت کافی بر روند پروژه ها داشته باشد.

شمس شفیعی با بیان اینکه رشت روی گسل زلزله قرار دارد گفت: آخرین اطلاعات به دست آمده نشان میدهد که رشت وضعیت نزدیک به قرمز در زمینه خطر وقوع زلزله دارد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت بیان کرد: اگر در کشور مجوز ساخت و ساز زمین های نثقی قانونی شود از بسیاری ساخت و ساز های غیر مجاز جلوگیری شده، درآمد شهرداری افزایش و عمران و آبادانی به وجود خواهد آمد.

وی با انتقاد از نحوه برگزاری جلسات کمیسیون ماده 5 عنوان کرد: این کمیسیون برای کاهش رنج و درد مردم ایجاد شده اما اکنون شاهدیم فاصله زمانی برگزاری این کمیسیون با فاصله های 2 تا 3 ماه است.

شمس شفیعی ادامه داد: مردم برای رهایی از مشکل به مصوبه ای دو خطی از سوی مدیران نیازمند هستند اما این کمیسیون به راحتی برگزار نمی شود لذا از استاندار درخواست می شود تا به این موضوع ورود کند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت بیان داشت: امروز مدیریت شهری می تواند براساس ضوابط بودجه و قوانین مشارکت با سایر ارگان ها از ظرفیت های آموزش و پرورش در توسعه فضاهای ورزشی استفاده کند و از ظرفیت مساجد شهر نیز برای توسعه فضاهای فرهنگی شهر بهره ببرد.

وی با اشاره به بی توجهی شهرداری به برخی از ردیف های بودجه ای گفت: در بودجه 1401 برای رفاهیات کارکنان شهرداری 415 میلیارد ریال بودجه در نظر گرفته ایم اما سوال این است که چرا شهرداری به این موضوع توجهی نشان نمی دهد.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر رشت ادامه داد: در حوزه بازنشستگان ردیف بودجه 51 میلیارد ریالی در نظر گرفته ایم اما بازهم به آن بی توجهی می شود؛ این حق که برای کارکنان ایجاد شده است مجزا از حقوق آنهاست و شهرداری باید به آن توجه ویژه داشته باشد.

شمس شفیعی با اشاره به بودجه 2 هزار میلیارد تومانی شهرداری رشت در سال 1401 تصریح کرد: اجرای همزمان 10 پروژه در سطح شهر ار لحاظ علمی قابل قبول نیست؛ امروز پروژه هایی نظیر رینگ 90 متری، بلوار امام علی(ع)، فلکه گیل به لشکر قدس، تالاب عینک، پارک 500 هکتاری و تقاطع غیرهمسطح به صورت همزمان شروع به کار کرده اند.

وی تاکید کرد: زمانی که چندین پروژه همزمان فعال شود توان مدیریت شهری در در چنین گستره ای با کاهش شدیدی مواجه شدخ و هیچ پروژه ای پیش نمی رود.

شمس شفیعی ادامه داد: فضای درآمدی مدیریت شهری به گونه ای است که مدیران شهری باید براساس نیازهای شهر در مسائل عمرانی با ادبیات بودجه ای صحبت و از خود رفتار نشان دهند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به پایش درآمدی 5 منطقه شهرداری در بازه زمانی دو ماه گذشته عنوان کرد: در اطلاعات به دست آمده متاسفانه در 4 منطقه شهری تنها 30 درصد بودجه پیش بینی شده محقق شده است.

وی تصریح کرد: با ریل گذاری این چنینی در مسیر تحقق بودجه، قطعا در چند ماه آینده با مشکل پرداخت حقوق مواجه خواهیم شد.

401660

سازمان آگهی های پرسون