حمله تروریست‌ها در سوریه خنثی شد

یک منبع میدانی اعلام کرد، یگان‌های ارتش سوریه توانستند پنج فرد مسلح از گروهی که قصد حمله به یکی از مراکز ارتش سوریه در اطراف سراقب را داشتند، از پای درآورند و بیش از ۲۰ تن دیگر را زخمی کنند.

تصویر حمله تروریست‌ها در سوریه خنثی شد

به گزارش سایت خبری پرسون، یگان‌های ارتش سوریه گروه‌های مسلحی را رصد کردند که تلاش داشتند به سمت مراکز نظامی در امتداد خط تماس در اطراف شهر «سراقب» در حومه جنوبی ادلب پیشروی کنند. در نتیجه این امر، درگیری‌های خشونت‌باری آغاز شد و نیروهای ارتش سوریه در جریان این درگیری‌ها از تسلیحات توپخانه‌ای و موشک‌ها برای توقف پیشروی گروه‌های مسلح به سمت پایگاه‌هایشان استفاده کردند.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد، تاکنون هیچ تغییری در نقشه سیطره بر این محور وجود ندارد و ارتش سوریه پیشتر در تمام محورهای درگیری در حومه حماه و ادلب از بالابردن سطح آمادگی خود خبر داده بود.

از سوی دیگر روسیا الیوم گزارش داد، نیروهای آمریکایی روز چهارشنبه عملیات هلی‌برنی را در حومه جرابلس واقع در شمال حلب در مرزهای با ترکیه انجام دادند.

بالگردهای آمریکایی از پایگاه لافارج در حومه منطقه صرین که تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک"قسد" است به سمت جرابلس که تحت کنترل نیروهای سوری مورد حمایت ترکیه است پرواز کردند و به روستای الاحیمر در حومه جرابلس وارد شدند.

این منبع ادامه داد، بعد از فرود دو بالگرد آمریکایی صدای درگیری‌هایی در این منطقه میان یک گروه مسلح و نیروهای ائتلاف بین‌المللی به گوش رسید که پیش بینی می‌شد رهبران تحت تعقیب داعش یا القاعده را هدف گرفته باشد که با فرار تروریست مورد هدف این عملیات ناکام ماند.

ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تحت امر واشنگتن امروز (پنجشنبه) از بازداشت یکی از سرکرده‌های گروه تروریستی داعش در جریان عملیاتی نظامی در سوریه خبر داد.

منبع: ایسنا

401658