درخواست ۳.۴ میلیون بشکه ای نفت برای نیمه نخست سال ۲۰۲۲

اوپک اعلام کرد انتظار دارد که سرعت رشد تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۲ به ۳.۴ میلیون بشکه در روز برسد.
تصویر درخواست ۳.۴ میلیون بشکه ای نفت برای نیمه نخست سال ۲۰۲۲

به گزارش سایت خبری پرسون، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گزارش ماه ژوئن خود را در حالی منتشر کرد که انتظارات خود را برای رشد تقاضای نفت در ۳.۴ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۲ حفظ کرده است،

با این حال اوپک پیش بینی خود را برای تقاضای نفت در سه ماهه سوم و چهارم افزایش و در سه ماهه دوم سال جاری کاهش داد. این سازمان انتظار دارد تقاضای نفت در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ به میزان ۳.۱ میلیون بشکه در روز برسد.

بر اساس آنچه بلومبرگ به نقل از یکی از نمایندگان اوپک نقل کرده است، انتظار می‌رود مصرف جهانی نفت در سال آینده ۱.۸ میلیون بشکه در روز افزایش یابد که از ۳.۴ میلیون بشکه در روز پیش بینی شده برای امسال کمتر است. این پیش بینی‌ها هفته آینده توسط نمایندگان کشورهای عضو گروه بررسی خواهد شد.
تولید اوپک در ماه می ۱۷۶ هزار بشکه در روز نسبت به آوریل کاهش یافت و گزارش اوپک دلیل آن را کاهش تولید ایران، عراق، لیبی، نیجریه و گابن دانست. در حالی که تولید جهانی نفت در ماه می به ۹۸.۷۵ میلیون بشکه در روز کاهش یافت.

این گزارش حاکی از آن است که تولید روسیه در سه ماهه دوم به صورت سه ماهه ۹۳۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

اوپک و متحدانش اوایل ماه جاری با توافق برای تسریع بازگشت تولید متوقف شده در طول همه گیری، بازارهای انرژی را غافلگیر کردند، اما ظرفیت‌های تولید اضافی به عربستان سعودی، امارات متحده عربی، عراق و کویت محدود شده است.

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه هفته گذشته اعلام کرد که اقتصاد جهانی بهای سنگینی را برای جنگ در اوکراین خواهد پرداخت که شامل رشد ضعیف‌تر، تورم قوی‌تر و آسیب‌های بلندمدت احتمالی به زنجیره تأمین می‌شود.

منبع: مهر

401532