بانک شهر صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات راه اندازی کرد

مدیرعامل بانک شهر از راه اندازی صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات این بانک با سرمایه حداقل 5 هزار و حداکثر 7 هزار میلیارد تومان خبر داد.
تصویر بانک شهر صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات راه اندازی کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روابط عمومی بانک شهر، سید محمد مهدی احمدی مدیر عامل بانک شهر با اعلام این خبر، گفت: با پیگیری های مجدانه همکاران بانک شهر در ماههای گذشته، مبنی بر اخذ موافقت اصولی صندوق املاک و مستغلات بانک شهر و اخذ مجوز از بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار، فعالیت این مجموعه اثرگذار به زودی آغاز می شود.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت نهادها و ابزارهای بازار سرمایه جهت واگذاری بهینه املاک بانک، ایجاد ارزش افزوده اقتصادی و تحقق سود حسابداری مناسب از مزایای تأسیس صندوق املاک و مستغلات بانک شهر است که منجر به افزایش منابع درآمدی و بهره وری این نهاد مالی خواهد شد.

احمدی با بیان اینکه صندوق های املاک و مستغلات علاوه بر بازدهی مناسب، با ریسک پایینی همراه هستند، ادامه داد: منابع درآمدی این صندوق ها از طریق سازوکارهای اجاره داری و افزایش نرخ محقق می شود.

مدیرعامل بانک شهر گفت: موضوع رعایت ماده 16 و 17 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر جهت ارتقاء نظام مالی کشور و نیز واگذاری املاک مازاد بانک شهر از مهم ترین دستاوردهای راه اندازی این صندوق است.

این گزارش می افزاید، صندوق های سرمایه گذاری املاک و مستغلات، واحدهای تجاری هستند که به منظور کسب سود، سبدی از دارایی های مبتنی بر املاک و مستغلات درآمدزا را خرید، ایجاد و اداره می کنند و سود حاصل از سبد سرمایه گذاری، میان دارندگان واحدهای صندوق توزیع می شود. تشکیل چنین صندوق هایی در کشورهای توسعه یافته با مزایای فراوان همراه بوده است. بانک شهر نیز از جمله بانک های پیشتازی است که در پیاده سازی این الگوی موفق پیش قدم شده است.

401517