مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

انفجار کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد 72 مصدوم برجای گذاشت

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز استان فارس گفت: بر اثر انفجار کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد  تاکنون 72 مصدوم بر جای گذاشته است.
تصویر انفجار کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد 72 مصدوم برجای گذاشت

به گزارش پرسون از فارس، محمد جواد مرادیان در گفت‌وگو با خبرنگار پرسون از شیراز اظهار داشت: در لحظات نخستن وقوع حادثه کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد بلافاصله 12 دستگاه آمبولانس و اکیپ‌های امداد رسان به محل حادثه اعزام و بیماران را به بیمارستان منتقل کردند.

وی خاطرنشان کرد از تعداد مجروحان تاکنون 40 نفر که بر اثر مشکل تنفسی حاد به بیمارستان حضرت قائم(عج) فیروزآباد منتقل شدند.

مدیر حواد و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: بیمارستان های شیراز و شهرستان های کوار، فراشبند و قیروکارزین، دانشگاه های علوم پزشکی فسا، جهرم و بوشهر برای مداوای مصدومان در آمادگی کامل بسر می برند.

مرادیان بیان داشت: دانشگاه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی جهرم و نیز با هماهنگی معاونت بهداشت دانشگاه، بهورزان شهرستان فیروزآباد برای کمک رسانی در آمادگی کامل به سر می برند.

این مسئول افزود: اساتید، پزشکان، پرستاران و پرسنل بیمارستان حضرت قائم(عج) فیروزآباد در کنار تیم واکنش سریع دانشگاه در حال ارائه خدمات درمانی و پزشکی به مصدومان انفجار کارخانه کربنات سدیم هستند.

گفتنی است: بر اثر نشت گاز نیتروژن حوالی ساعت 17 امروز یکی از خودرو‌ها در محل کارخانه طعمه حریق گردید و چند مخزن دیگر دچار آتش سوزی شدند ، این کارخانه تولیدی در 35 کیلومتری جاده فیروز آباد به عسلویه قرار دارد.

401271