قیمت فلافل هم لاکچری شد

ارزان‌ترین ساندویچ فلافل در تهران ۲۰ هزار فروخته می‌شود و حداکثر قیمت آن در شمال شهر به ۶۰ هزار می‌رسد
تصویر قیمت فلافل هم لاکچری شد

به گزارش پرسون، قیمت ساندویچ فلافل در تهران بین ۲۰ تا ۶۰ هزار تومان است. در شمال تهران برخی ساندویچی‌ها ساندویچ فلافل با قارچ و پنیر را ۶۰ هزار تومان دست مشتری می‌دهند و در جنوب پایتخت خرید ساندویچ ساده فلافل با نان نیم‌باگت ۲۰ هزار تومان تمام می‌شود. به‌جز ساندویچ فلافل، مایه فلافل و بسته‌های نیمه‌آماده این غذا فروخته می‌شوند که قیمت یک کیلو از آن‌ها نهایتا ۹۰ هزار تومان است. به‌مناسبت روز جهانی فلافل در این گزارش سری به بازار این غذا زدیم.

قیمت ساندویچ فلافل

به گزارش فرارو، قیمت ساندویچ فلافل در تهران حداقل ۲۰ هزار تومان است و گاهی تا ۶۰ هزار تومان می‌رسد. در جنوب شهر ساندویچ فلافل ساده با نان نیم‌باگت که در آن چهار قرص فلافل، کاهو، گوجه و خیارشور وجود دارد، دست‌کم ۲۰ هزار تومان فروخته می‌شود. در همان محدوده قیمت ساندویچ فلافل می‌تواند از ۳۰ هزار تومان بیشتر باشد. پنج قرص فلافل، نان باگت فرانسوی، گوجه، کاهو و خیارشور همراه قارچ و پنیر ۳۲ هزار تومان فروخته می‌شود. اگر از جنوب تهران به سمت مرکز شهر برویم، کف قیمت ساندویچ فلافل ساده به ۳۰ هزار تومان می‌رسد و اگر درخواست قارچ و پنیر کنید، مبلغ پرداختی به ۴۵ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند. مثلا در یکی از ساندویچی‌های قدیمی‌ مرکز تهران، قیمت ساندویچ فلافل ویژه ۳۵ هزار تومان است و فلافل معمولی ۳۰ هزار تومان فروخته می‌شود. در شمال شهر برای خرید ساندویچ فلافل باید دست‌کم ۳۵ تا ۴۵ هزار تومان پرداخت کرد. فلافلی‌های شمال شهر بابت ساندویچ ساده فلافل که در آن پنج قرص فلافل، کاهو، خیارشور و گوجه وجود دارد، این رقم را دریافت می‌کنند و اگر به ساندویچ قارچ و پنیر اضافه شود، رقم پرداختی تا ۶۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.

محدوده

کف قیمت

سقف قیمت

جنوب شهر

۲۰ هزار تومان

۳۲ هزار تومان

مرکز شهر

۳۰ هزار تومان

۴۵ هزار تومان

شمال شهر

۳۵ هزار تومان

۶۰ هزار تومان

خرید مایه فلافل

خرید مایه فلافل دست‌کم کیلویی ۴۰ هزار تومان تمام می‌شود. مایه فلافل که به‌اسم فلافل آبادانی در این شهر فروخته می‌شود، هر کیلو ۴۰ هزار تومان ارزش دارد. در شهر قم مایه فلافل را از طریق پلتفرم‌‌های کسب و کار محلی با همین قیمت می‌فروشند و در کرج فروشنده مایه فلافل قیمت را کیلویی ۶۰ هزار تومان اعلام کرده است. قیمت مایه فلافل در تهران می‌تواند تا کیلویی ۸۰،۹۰ هزار تومان باشد. البته در تهران کمترین هزینه برای خرید مایه فلافل تقریبا کیلویی ۵۰ هزار تومان است. در پایتخت فروشنده‌ای بابت نیم‌کیلو از مایه فلافل تقریبا ۲۵ هزار تومان دریافت می‌کند. خرید مایه فلافل اغلب از سوی ساندوچی‌ها در کیسه‌های چند کیلویی انجام می‌شود.

خرید فلافل نیمه‌آماده

قیمت فلافل نیمه‌آماده در بسته‌های یک کیلویی نهایتا ۹۰ هزار تومان است. بسته یک کیلویی فلافل نیمه‌آماده شرکت ب. آ را در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپرمارکت‌ها با این قیمت می‌فروشند. البته قیمت نوشته شده روی بسته برای تولید‌کننده تقریبا ۷۵ هزار تومان است و اگر روی بسته‌های ۴۵۰ گرمی ب. آ دست بگذارید، حدود ۴۴ هزار تومان از شما می‌گیرند. بسته یک کیلویی فلافل نیمه‌آماده ۲۰۲ را درحال حاضر ۸۰ هزار تومان می‌فروشند و سوپرمارکت‌ها بابت بسته یک کیلویی فلافل نیمه‌آماده مارین حدود ۷۵ هزار تومان دریافت می‌کنند. بسته ۳۳۰ گرمی فلافل منجمد پمینا حدود ۳۳ هزار تومان فروخته می‌شود که به‌این ترتیب ارزش هر کیلو از این بسته حدود ۹۰ هزار تومان خواهد بود. این ارقام مربوط به بسته‌های شرکتی فلافل نیمه‌آماده است وگرنه خرید فلافل نیمه‌آماده خانگی می‌تواند هزینه کمتری داشته باشد. مثلا در پلتفرم‌هایی که کسب و کار‌های خانگی را پوشش می‌دهند، فلافل نیمه‌آماده تا کیلویی ۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

قیمت فلافل نیمه‌آماده

برند

وزن

قیمت

ب.آ

یک کیلوگرم

۹۰ هزار تومان

ب.آ

۴۵۰ گرمی

۴۴ هزار تومان

۲۰۲

یک کیلوگرم

۸۰ هزار تومان

مارین

یک کیلوگرم

۷۵ هزار تومان

پمینا

۳۳۰ گرم

۳۳ هزار تومان

منبع: فرارو

401193