اعلام برندگان جوایز تئاتر تونی

مراسم اعطای جوایز سالانه تئاتر تونی با کسب بیشترین جوایز برای نمایش‌های «سه‌گانه لِمان» و «کمپانی» برگزار شد.

تصویر اعلام برندگان جوایز تئاتر تونی

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از هالیوود ریپورتر، هفتاد و پنجمین دوره جوایز تونی برای تجلیل از برترین آثار نمایشی تئاتر برادوی در یک سال اخیر برگزار شد و نمایش‌های «یک حلقه عجیب»، «سه گانه لِمان»، «منو ببر بیرون» و «کمپانی» جوایز اصلی را به خود اختصاص دادند.

در حالی که نمایش برنده پولیتزر «یک حلقه عجیب» در ۱۱ شاخه نامزد کسب جوایز تونی ۲۰۲۲ بود در نهایت دو جایزه بهترین نمایش موزیکال و بهترین کتاب موزیکال را به خانه برد و نمایش «سه‌گانه لِمان» علاوه بر کسب جایزه بهترین نمایش درام، چهار جایزه دیگر از جمله بهترین کارگردانی (سم مِندس) و بهترین بازیگر مرد نمایش درام (سایمن راسل) را کسب کرد.

نمایش «کمپانی» هم در مجموع ۵ جایزه تونی از جمله بهترین بازسازی یک نمایش موزیکال و همچنین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و زن در نمایش‌های موزیکال را به خود اختصاص داد.

در سایر بخش‌ها نمایش «منو ببر بیرون» جایزه بهترین بازسازی یک نمایش درام و جایزه بهترین نفش مکمل زن در نمایش درام (جسی تایلر) را کسب کرد و نمایش موزیکال مایکل جکسون با عنوان «MJ» که در ۱۰ شاخه نامزد کسب جایزه بود هم چهار جایزه از جمله بهترین بازیگر مرد نمایش موزیکال (مایلز فراست) را به نام خود ثبت کرد.

نمایش‌های «سه‌گانه لِمان» و «کمپانی» هر کدام با کسب ۵ جایزه، بیشترین تعداد جوایز امسال تونی را به خود اختصاص دادند.

جوایز تونی نخستین‌بار در سال ۱۹۴۷ برگزار شد و در دنیای تئاتر، معادل «اسکار» در سینما، «گرمی» در موسیقی و «اِمی» در عرصه تلویزیون است. همتایان انگلیسی و فرانسوی این جوایز تئاتر هم «اولیویه» و «مولیر» هستند.

401190