قتل در درگیری طایفه ای در خوزستان

با تلاش شورای حل اختلاف خانواده مقتول با بخشش قاتل فرزند خود پس از ۸ سال، زندگی دوباره به او بخشیدند.
تصویر قتل در درگیری طایفه ای در خوزستان

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا باوی رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: در سال ۱۳۹۴ اختلاف و درگیری بین ۲ نفر رخ می‌دهد که منجر به قتل یکی از آنان می‌شود و این حادثه باعث ایجاد اختلافات و نزاع عمیقی بین طایفه قاتل و مقتول می‌گردد.

به گفته او با معرفی و دستگیری قاتل و طی مراحل قانونی، قاتل به قصاص محکوم شد و اولیاء دم با درخواست و اصرار بر اجرای حکم قصاص فرزند خود تاکید داشتند.

باوی می گوید: بر اساس وظیفه ذاتی شورای حل اختلاف و ستاد صبر ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها می‌باشد با ارجاع پرونده به شعبه ۵۳ شورای حل اختلاف ویژه عشایر و هماهنگی دبیر شعب شورای حل اختلاف ویژه عشایر و با همکاری اعضای ستاد صبر و همیاران صلح استان در راستای جلوگیری و گسترش درگیری، بین بزرگان و ریش سفیدان ۲ طایفه با برگزاری ۳ جلسه، سر انجام موفق به ایجاد صلح و سازش بین آن‌ها شدند.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: در مراسمی با حضور دبیر شعب، اعضای شعبه ۵۳ شورای حل اختلاف ویژه عشایر، ستاد صبر و همیاران صلح استان، بزرگان، ریش سفیدان، معتمدین، خیرین و طرفین ۲ طایفه، اولیاء دم به حرمت حضرت ثامن الحجج امام رضا (ع) با بخشش قاتل فرزند خود، پس از ۸ سال زندگی دوباره به او بخشیدند و این پرونده منتهی به صلح و سازش شد.

401181