طرح شفافیت قوا در شورای نگهبان رد شد

سخنگوی شورای نگهبان از رد طرح شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها خبر داد.

تصویر طرح شفافیت قوا در شورای نگهبان رد شد

به گزارش سایت خبری پرسون، هادی طحان نظیف در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به بررسی طرح شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهاد در شورای نگهبان گفت: طرح شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها در جلسات شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس بررسی‌های به عمل آمده نسبت به برخی از مواد آن ابهامات و اشکالاتی وجود داشت که به مجلس شورای اسلامی برگردانده می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: برخی از موضوعات به خاطر اهمیت‌شان باید دقیق نگارش شود و شورای نگهبان بر اساس شرع و قانون قوانین را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی افزود: در ماده یک که در مورد مشمولان این طرح مواردی آمده است که اشکالات و ابهام داشت، بعضی از نهادها چندین بار اسم‌شان ذکر شده است. این نحوه نگارش و نحوه تکرار مغایر با قانون است. یا بند ۲-۱ بعضی از صندوق ها عنوان‌شان به خوبی ذکر نشده است.

وی بیان کرد: در بند ۳-۱ در مورد دادگاه‌های انقلاب نوشته شده است اطلاع‌رسانی ایرادی ندارد مگر در موارد سری که مشخص نیست این اطلاعات سری چگونه است.

طحان نظیف ادامه داد: در مورد محاکم گفته شده کلیه آرای دادگاه‌های انقلاب و عمومی با حفظ حریم شخصی؛ مواردی از این دست ذکر شده است که شورای نگهبان ابهاماتی در این موارد دارد.

401127