مراکز آموزشی‌مهارتی مهربانی پارس در آستانه تعطیلی/ صدای فریادمان را هیچکس نشنید!

مدیر روابط عمومی موسسه کنشگران توسعه پارس گفت: موسسه کنشگران توسعه پارس تا امروز، دست یاری خود را به منظور پیگیری شرایط و جلوگیری از تعطیلی مراکز آموزشی-مهارتی مهربانی پارس به سوی بیش از 95 سازمان و هزار شخصیت دراز کرد تا هیچ یک از این 900 دانش آموز از فضای درس و مدرسه دور نشوند اما صدای فریادمان را هیچکس نشنید!
تصویر مراکز آموزشی‌مهارتی مهربانی پارس در آستانه تعطیلی/ صدای فریادمان را هیچکس نشنید!

به گزارش سایت خبری پرسون، سیدمحمدصادق سیادت، مدیر روابط عمومی موسسه کنشگران توسعه پارس با اشاره براینکه مراکز آموزشی- مهارتی مهربانی پارس از سال 1394 تاسیس شدند، بیان کرد: این مراکز حسب دستور مقام معظم رهبری مبنی براینکه «هیچ دانش آموزی نباید محروم از تحصیل بماند، حتی اتباع غیرقانونی»؛ باهدف سوادآموزی به دانش آموزان کم‌برخوردار ایرانی و اتباع آغاز به فعالیت نمود و تا به امروز بیش از چهار هزار دانش آموز در آن‌ها تحصیل نموده‌‌اند.

او ادامه داد: درحال حاضر تعداد 900 دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل می‌باشند و این افراد به دلیل فقر بیش از اندازه متاسفانه دسترسی به فضای مجازی و هرگونه سیستم هوشمند جهت اشتغال به تحصیل به صورت غیرحضوری را نداشته و می‌بایست در مدرسه حضور پیدا کنند، این درحالیست که حضور دانش آموزان در شرایط فعلی هزینه‌های بسیاری همانند ضدعفونی کردن، خرید لوازم التحریر، خرید کتاب، خرید ماسک، تغذیه و... را برعهده مدارس می‌گذارد.

سیادت افزود: این دانش آموزان به دلیل محیط زندگی خود در شرایط روحی بسیار بدی قرار دارند که این مهم برعهده دبیران و معاونین مدارس ما می‌باشد تا سرنوشت آنان را تغییر دهند؛ ما می‌کوشیم تا زیبایی‌های دنیا را به دانش آموزان مان نشان دهیم و آن‌ها را از هرگونه پلیدی و زشتی دور نگاه داریم تا بتوانیم از ورود آن‌ها به دنیای کار و بزهکاری جلوگیری نماییم.

او با تاکید براینکه برای سال تحصیلی جاری نیز بالغ بر 120 میلیون تومان بدهی داریم، خاطرنشان کرد: موسسه کنشگران توسعه پارس به صورت خودکفا و از طریق خیرین توانسته است تا به امروز مبلغ 800 میلیون تومان هزینه تحصیل این دانش آموزان در سال جاری را شامل هزینه دستمزد معلمان، بیمه معلمان، تغذیه، خرید کتاب و...؛ به همراه لباس، کفش، لوازم التحریر و... را برای دانش آموزان این مدارس تامین نماید اما متاسفانه این امکان در سال تحصیلی پیش‌رو وجود ندارد و در صورت پایداری شرایط فوق؛ علیرغم میل‌مان امکان پیگیری امور مربوط به مدارس از طریق این موسسه فراهم نبوده و مجبور به تعطیلی آن‌ها خواهیم شد.

مدیر روابط عمومی این موسسه خیریه تاکید کرد: موسسه کنشگران توسعه پارس تا امروز، دست یاری خود را به منظور پیگیری شرایط و جلوگیری از تعطیلی مراکز آموزشی- مهارتی مهربانی پارس به سوی بیش از 95 سازمان و هزار شخصیت دراز کرد تا هیچ یک از این 900 دانش آموز از فضای درس و مدرسه دور نشوند اما صدای فریادمان را هیچکس نشنید!

سیادت در پایان خاطرنشان کرد: من و همه مدیران این موسسه تا آخرین لحظه برای حفظ این مدارس تلاش می‌کنیم، چراکه معتقدیم این مدارس توانسته‌اند نقش بسیاری در سرنوشت بیش از چهار هزار نفر داشته باشند و درحال حاضر نیز 900 دانش آموز در آن مشغول به تحصیل هستند که پس از تعطیلی مشخص نخواهد بود چه اتفاقی برای سرنوشت تحصیلی آن‌ها رخ خواهد داد! ما آبرویمان را کف دستهایمان گرفته‌ایم اما نیاز به پشتوانه‌های محکم تری داریم.

401027