9 راه برای بهبود قابلیت استفاده و تجربه کاربری وب سایت که سئو وب سایت را افزایش می دهد

وقتی نوبت به تعیین سایت‌های باکیفیت و شایسته رتبه‌ های برتر جستجو می‌شود، گوگل رفتار واقعی انسان را ملاک قرار می‌دهد. امروزه، قابلیت استفاده و طراحی تجربه کاربری به اجزای جدایی ناپذیر سئو تبدیل شده اند. نه تنها یک سایت نیاز به سئوی داخلی و خارجی دارد، بلکه ملاحظات ساده طراحی UX می تواند در بهبود تعامل و در نتیجه رتبه بندی کمک زیادی کند.
تصویر 9 راه برای بهبود قابلیت استفاده و تجربه کاربری وب سایت که سئو وب سایت را افزایش می دهد

به گزارش سایت خبری پرسون، در حال حاضر چندین جنبه از طراحی UX وجود دارد که تاثیر آن ها در سئو افزایش پیدا کرده است. این جنبه ها شامل سرعت لود بالا، سازگاری با موبایل، پیمایش ساده و محتوای جذاب و خوانایی است. اگر می خواهید در سال 2022 به رتبه های برتر گوگل برسید و بعد از آن جایگاه خود را حفظ کنید، باید روی بهینه سازی عناصر کاربردی مختلف در وب سایت خود تمرکز کنید.

اگر در سئو مبتدی هستید یا قصد دارید اطلاعات بیشتری در مورد سئو کسب کنید، ابتدا مقاله seo چیست را مطالعه نمایید.

تجربه کاربری و سئو

چرا UX مهم است؟

بهینه سازی UX شاخه ای از طراحی است که بر روی کاربران پس از رسیدن به وب سایت شما تمرکز می کند. UX وب سایت شامل همه چیز است، از طراحی و چیدمان یک سایت گرفته تا نحوه تعامل کاربر با آن. امروزه موتورهای جستجو به ویژه گوگل، بر رفتار کاربران تمرکز می کنند تا بهترین نتایج جستجو را به آن ها ارائه دهند. موتورهای جستجو اطلاعات کاربران و وب سایت را جمع آوری می کنند تا درک خود را از کاربران بهبود بخشند. یکی از بزرگ ‌ترین سیگنال‌های UX که گوگل می‌تواند اندازه‌گیری کند، pogo sticking است؛ یعنی زمانی که کاربر از طریق گوگل به سایتی می رسد، آنچه را که به دنبالش بود را پیدا نمی‌کند و به گوگل باز می‌گردد.

Pogo sticking نشانه واضحی است که کاربران نمی توانند آنچه را که به دنبال آن هستند در سایت پیدا کنند و به طور کلی با نرخ پرش بالا همراه است. این وب سایت ها فاقد چیزی هستند که کاربر می‌خواهد. موتورهای جستجو نمی دانند چه چیزی در وب سایت باعث نرخ پرش بالا می شود. آنها فقط ترافیک کاربران را رصد می کنند و سایت ها را بر اساس آن رتبه بندی می کنند. دلایل متعددی وجود دارد که چرا کاربران ممکن است از سایت شما خارج شوند. یکی از این دلایل عدم وجود UX خوب در طراحی وب سایت است. UX سایت خود را بهبود دهید تا کاربر هنگام بازدید از سایت به خواسته خود برسد. اگر کاربران هنگام بازدید از سایت شما از طریق گوگل تجربه خوبی داشته باشند، رتبه های برتر گوگل پاداش شما خواهد بود.

چگونه تجربه کاربری را برای سئو بهیود دهیم؟

اکنون که درک بهتری از قابلیت تجربه کاربری و اهمیت آن دارید، می توانید از این دانش برای بهبود سئو وب سایت خود استفاده کنید. اگر به درستی انجام شود، این موارد می توانند بلافاصله سئو سایت شما را افزایش دهند.

  1. 1. سرعت بارگذاری صفحه خود را افزایش دهید: اگر بارگذاری صفحه شما بیش از حد طول بکشد، نه تنها بر رتبه موتور جستجو تأثیر می گذارد، بلکه به سرعت مشتریان خود را از دست خواهید داد. راه‌های مختلفی برای افزایش سرعت بارگذاری صفحه وجود دارد، مانند تمیز و ساده نگه داشتن کد، استفاده از افزونه‌های کش، انتخاب اندازه‌های کوچک‌تر تصویر، و به حداقل رساندن تغییر مسیرهای صفحه.
  2. تصاویر خود را بهینه کنید: هنگام قرار دادن تصاویر در سایت خود، حتماً فرمت و اندازه فایل ایده آل را در نظر بگیرید. همچنین باید با انتخاب نام فایل، متن جایگزین، عنوان، توضیحات و عنوان مناسب، تصاویر خود را برای سئو بهینه کنید.
  3. محتوای خود را با تگ های هدر جدا کنید: هیچ چیز در یک وب سایت به اندازه یک دیوار متنی دلهره آور نیست. اگر می‌خواهید خوانندگان مدت بیشتری در وب‌سایت شما بمانند، می‌توانید محتوای خود را به پاراگراف‌های کوتاه‌تر با عنوان و عنوان فرعی تقسیم کنید.
  4. از مولتی مدیا استفاده کنید: محتوا ممکن است پادشاه باشد، اما تصاویر، ویدیوها و ویس نیز می توانند ارزش و جذابیت برای محتوای شما ایجاد کنند. محتوای خود را در بهترین ورژن خود به مخاطبان ارائه دهید و فراموش نکنید که از تصاویر و سایر محتواهای مولتی مدیا در آن استفاده کنید.
  5. خوانایی محتوای خود را آزمایش کنید: شما می خواهید که محتوای شما برای خواننده ارزش داشته باشد، اما هنوز باید به راحتی قابل درک باشد. از یک ابزار آنلاین برای آزمایش خوانایی محتوای خود استفاده کنید و در صورت نیاز تنظیمات را انجام دهید تا کاربران مدت بیشتری در سایت شما بمانند.
  6. تنظیماتی را در چیدمان خود انجام دهید: محتوای شما باید به سادگی برای کاربران قابل اسکن باشد. بنابراین چیدمان اهمیت بسیاری دارد. برخی از تنظیماتی که می توانید برای بهبود چیدمان انجام دهید می تواند شامل استفاده از رنگ های مناسب، استفاده از اندازه های مختلف فونت، استفاده از پاراگراف های کوتاه، استفاده از لیست های گلوله ای یا شماره گذاری شده و استفاده از عنوان های فرعی باشد.
  7. یک صفحه تماس با حتما داشته باشید: داشتن صفحه تماس با ما به افزایش اعتبار و اعتماد کسب و کار شما نزد گوگل و کاربران کمک می کند. یک صفحه تماس با ما زیبا طراحی کنید و اطلاعات تماس و لوکیشن کسب و کار خود را در آن قرار دهید.
  8. 8. بهبود ناوبری سایت: اگر متوجه شدید که کاربران تمایل دارند وب سایت شما را نسبتاً سریع ترک کنند، ممکن است در ناوبری سایت شما مشکلی وجود داشته باشد. کاربران زمانی که نمی توانند آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند، وب سایت را ترک می کنند. یک ساختار منطقی و صحیح برای گردش کاربر در سایت جهت دسترسی هرچه بهتر به بخش های مختلف سایت ایجاد کنید.
  9. سایت خود را برای نسخه موبایل بهینه کنید: مردم بیشتر از طریق دستگاه های تلفن همراه به اینترنت دسترسی دارند تا رایانه های خانگی. اگر می خواهید رتبه خوبی کسب کنید، وب سایت شما باید در همه پلتفرم ها از جمله پلتفرم های موبایل به سادگی قابل استفاده باشد.

علاوه بر استفاده از این 9 نکته، باید یک بار در ماه سایت خود را آنالیز کنید. این به شما کمک می کند تا مناطقی را که وب سایت شما در آنها عملکرد خوبی دارد شناسایی کنید و همچنین نقاطی که نیاز به بهبود دارند را شناسایی کنید. هنگامی که آنالیز خود را یک بار در ماه اجرا می کنید، می توانید با داده های ماه قبل مقایسه کنید تا ببینید آیا تلاش های شما تأثیر مطلوبی دارد یا خیر.

بهینه سازی موتورهای جستجو موضوع پیچیده ای است و در طول سال ها رشد و تکامل قابل توجهی داشته است. اگر می خواهید وب سایت شما موفق باشد، باید با روند تغییرات و الگوریتم های گوگل همگام باشید تا سایت خود را نه تنها برای کلمات کلیدی، بلکه برای تجربه کاربری نیز بهینه کنید. از نکاتی که در اینجا آموخته اید برای بهبود قابلیت استفاده وب سایت خود و افزایش سئو وب سایت استفاده کنید.

401010