گفت‌وگوی رابرت مالی با معاون وزارت خارجه کره جنوبی درباره ایران

رابرت مالی در حساب کاربری خود در توییتر نوشته است، امروز صبح گفت‌وگوی عالی با چویی جونگ-کون، معاون وزیر خارجه کره جنوبی داشتم. ما به هماهنگی در تلاش‌ها در طیف گسترده‌ای از منافع مشترک در مورد ایران متعهد هستیم.

به گزارش سایت خبری پرسون، رابرت مالی در حساب کاربری خود در توییتر نوشته است، امروز صبح گفت‌وگوی عالی با چویی جونگ-کون، معاون وزیر خارجه کره جنوبی داشتم. ما به هماهنگی در تلاش‌ها در طیف گسترده‌ای از منافع مشترک در مورد ایران متعهد هستیم.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران توضیح بیشتری در خصوص مذاکرات خود با معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی ارائه نکرده است.

گزارش‌ها حاکی است که حدود هفت میلیارد دلار از دارایی‌های ایران از محل فروش نفت به کره جنوبی، سال‌هاست که به‌دلیل تحریم‌های آمریکا در بانک‌های سئول مسدود شده و آزادی آن‌ها نیازمند اجازه ایالات متحده است.

این در حالی است که طی ماه‌های اخیر تنش بر برنامه هسته‌ای ایران تشدید شده است.

مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام بین ایران و کشورهای باقیمانده در برجام همراه با آمریکا در وین از فروردین ماه سال جاری متوقف شده است.

در همین حال، به دنبال صدور قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه جمهوری اسلامی ایران به دلیل کوتاهی در همکاری با آژانس در روز چهارشنبه، تهران اعلام کرد که دسترسی آژانس را به تاسیسات هسته‌ای خود محدود می‌کند.

وزیر امور خارجه آمریکا هم اخیرا گفته است تلاش برای احیای مجدد برجام تنها در صورتی به نتیجه می‌رسد که ایران خواسته‌های فرابرجامی خود را کنار بگذارد.

400759