تشییع و خاکسپاری قربانیان حادثه قطار مشهد - یزد

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر جان‌باختگان حادثه قطار مشهد یزد با حضور جمع زیادی از مردم و مسئولان یزد برگزار شد.
تصویر تشییع و خاکسپاری قربانیان حادثه قطار مشهد - یزد

به گزارش سایت خبری پرسون، مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر جان‌باختگان حادثه قطار مشهد یزد از ساعتی قبل در میدان حضرت امام رضا(ع) یزد آغاز شد و مردم عزادار یزد پیکرهای زائران حضرت امام رضا(ع) را به سمت خلدبرین تشییع کردند.

در این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان یزد برگزار شد، پیکر جانباختگان به سمت گلزار شهدای گمنام خلدبرین تشییع و برای اقامه نماز آماده شد.

پیکر برخی از جانباختگان به زادگاهشان واقع در مناطق و شهرستان های مختلف استان یزد منتقل می شود که به گفته مسئولان یزد، آمار دقیق آنها متعاقبا اعلام می‌شود.

گفتنی است ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح روز ۱۸ خرداد، قطار مسافربری مشهد - یزد که با سرعت زیاد در حال حرکت بود، با یک دستگاه بیل مکانیکی که نزدیک ریل و در مسیر قطار قرار داشت، برخورد می کند و ۳ واگن از ریل خارج می‌شوند و ۲۲ نفر که همگی ساکن استان یزد بودند، فوت می‌کنند. ۸۶ نفر نیز مصدوم شده‌اند.

شدت حادثه به قدری زیاد بود که تعدادی از اجساد قابل شناسایی نبودند و برای شناسایی هویت و تحویل دادن به خانواده‌ها، به پزشکی قانونی منتقل شدند. تعدادی از آنها نیز دست‌ها و پاهایشان قطع شده بود.

از لکوموتیوران و راننده بیل‌مکانیکی تست هوشیاری گرفته شده که لکوموتیوران مشکلی نداشت اما تست هوشیاری راننده بیل‌مکانیکی مثبت بود که برای بررسی‌های بیشتر در بازداشت به سر می‌برد.

منبع: همشهری

400651